تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۰۶۳۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صمت استان کرمان:

برخی سیمان را احتکار می‌کنند/ هر پاکت سیمان ۲۰۵۰۰ تومان

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: متاسفانه تعدادی از خانواده‌ها و مردم به دلیل ترس از افزایش قیمت سیمان، آن را در حال حاضر با قیمت ۲۰ و هزار ۵۰۰ خریداری می‌کنند و همانند اقلامی، چون مرغ و روغن خریداری و در خانه‌های خود احتکار می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، "محسن یزدان پناه" در رابطه با مافیای افزایش قیمت سیمان در بیرون از کارخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت فولاد و آهن افزایش یافته، مردم برای ساخت و ساز به سازه‌های بتنی روی آورده اند.

وی با بیان اینکه شایعات نیز عامل دیگری است که باعث شد تا همه باور کنند که با کمبود تولید سیمان روبه رو هستیم، افزود: متاسفانه برخی سودجویان با شایعه پراکنی باعث شدند تا جو کمی متشنج شود مبنی بر اینکه به دلیل افزایش قیمت سیمان هم اکنون کارخانه‌ها اقدام به تولید نمی‌کنند.

یزدان پناه بیان کرد: همه نیرو‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از ۲۰ فروردین ماه جاری در کارخانه سیمان کرمان مستقر شده و در حال رصد تولید و توزیع سیمان تا مبداء هستند.

 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر عطش تامین سیمان در بین مردم ایجاد شده بنابراین سیمانی که تولید و توزیع می‌شود نمی‌تواند بازار را اشباع و رضایت مصرف کننده را تامین کند.

معاون سازمان صمت استان کرمان تاکید کرد: با بررسی‌های انجام شده به مردم این اطمینان داده می‌شود که طی چند روز آینده مشکل تولید و کمبود سیمان حل خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از خانواده‌ها و مردم به دلیل ترس از افزایش قیمت سیمان، آن را در حال حاضر با قیمت ۲۰ و هزار ۵۰۰ خریداری می‌کنند و همانند اقلامی، چون مرغ و روغن خریداری و در خانه‌های خود احتکار می‌کنند.

یزدان پناه عنوان کرد: البته سیمان را نمی‌توان زیاد در خانه نگه داشت، زیرا بر اثر رطوبت کم کم سفت خواهد شد و مورد استفاده نخواهد بود، اما کسانی که اقدام به چنین کاری می‌کنند می‌خواهند سیمان را بعدا به نرخ آزاد به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ افزایش قیمتی از هیچ کجای کشور ابلاغ نشده است و کماکان سیمان با همان قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در رابطه با جلوگیری از بازار سیاه ابراز کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که چشم سازمان باشند و اگر مواردی مشاهده می‌کنند که کسانی در حال احتکار سیمان هستند و یا توزیع کنندگانی که سیمان را با قیمت گران در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند حتما با تلفن ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی تماس بگیرند تا ما بتوانیم با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و تعزیرات محله‌ها را شناسایی و اقدام به تشکیل پرونده کنیم و توزیع سیمان انجام شود.

وی تصریح کرد: به همه کارخانه‌های تولید سیمان اعلام کردیم به عاملینی که دلال هستند به هیچ عنوان سیمان عرضه نشود و اگر چنین کنند سازمان بدون هیچگونه اغماضی طبق قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

یزدان پناه به نرخ سیمان پاکتی و فله‌ای نیز اشاره کرد و گفت: سیمان پاکتی با قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است و چنانچه شهروندان و مردم متوجه شدند که برخی عاملان و توزیع کنندگان سیمان را از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان گران‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند حتما با شماره ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده