تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۰۶۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی دلایل رشد سود "هرمز"

می متالز - "هرمز" پیش بینی سودش را ۷۳ درصد افزایش داد. این شرکت قبلا مبلغ ۴,۱۱۳,۲۷۴ میلیون ریال سود خالص پیش بینی کرده بود که به مبلغ ۷,۱۳۹,۱۹۲ میلیون ریال افزایش داد.
بررسی دلایل رشد سود "هرمز"

به گزارش می متالز، "هرمز" پیش بینی سودش را 73 درصد افزایش داد. این شرکت قبلا مبلغ 4,113,274 میلیون ریال سود خالص پیش بینی کرده بود که  به مبلغ 7,139,192 میلیون ریال افزایش داد.

افزایش در پیش بینی سود خالص تعدیل شده هر سهم در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 97 ،نسبت به اخرین پیش بینی حسابرسی شده بدلایل زیر است:

1-در نیمه نخست سال جاری: افزایش در نرخ فروش محصول اصلی در بازار داخل و صادرات که به دلیل افزایش تقاضا و افزایش قیمت های جهانی بوده است باعث افزایش درآمد عملیاتی شده است

 2-در نیمه دوم سال جاری: با توجه به ابلاغیه دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص تعیین قیمت های پایه و همچنین سقف رقابت قیمت فروش، مبلغ فروش داخلی افزایش یافته که از دلایل عمده این تعدیل است.

 3- افزایش در نرخ ارز با توجه به مصوبه دولت مبنی بر فروش ارز شرکتهای فولادی در بازار ثانویه که اثر قابل توجهی بر سود دوره علی الخصوص در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت .

 محاسبات فوق بدون در نظر گرفتن سود تسعیر ارز 6 ماهه ابتدای سال لحاظ گردیده است.

عناوین برگزیده