به گزارش میمتالز، محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با اشاره به گسترش همکاریها فی مابین شستا و بورس کالای ایران، این اقدام را در جهت افزایش هرچه بیشتر شفافیت و سالم سازی چرخه ارائه محصولات شرکتهای تابعه شستا دانست و افزود: ارتقای سودآوری و کاهش ریسک وصول مطالبات از جمله اهدافی است که باعث افزایش همکاریها با بورس کالا در برهه کنونی دنبال شده است.
رضوانی فر مدیرعامل شستا وصول سریعتر مطالبات و کاهش هزینههای فروش و تخفیفات مربوطه را از دیگر اهداف افزایش این همکاری اعلام کرد و افزود: تلاش میکنیم با گسترش عرضه محصولات در بورس کالا ضمن ارتقای سودآوری و وصول سریعتر مطالبات، عرضه کالا به فعالین شناسنامه دار صنعت و حذف واسطهها را فراهم سازیم.
مدیرعامل شستا با اشاره به امضای تفاهم نامه با بورس کالا در تاریخ ۲۱ بهمن ماه گذشته اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه، کارگروه مشترکی برای افزایش حجم و سرعت مبادلات تشکیل شده است که در حال حاضر ماموریتهای خود را با دقت دنبال میکند.
وی با اشاره به افزایش حجم ارزش معاملات در سالهای اخیر تشریح کرد: ارزش معادلات که در سال ۹۷ در بورس کالا ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود، در سال ۹۸ به ۴۰۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
رضوانی فر با اشاره به عرضه محصولات جدید در بورس کالا، گفت: در طول ماههای اخیر ۹ محصول جدید در بورس کالا پذیرش شد. در این مسیر شرکتهای شستا محصولاتی از جمله سولفات سدیم، معدنی املاح، تیشو، ام دی اف و کنسانتره ذغال را برای اولین بار در بورس کالا عرضه کرده است.
وی با اشاره به هدف گذاری شستا برای عرضه در بورس کالا، افزود: هدف گذاری اولیه آن است که در سال ۱۴۰۰ به رکورد ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه در بورس کالا دست یابیم.
منبع: بورس کالای ایران