به گزارش می متالز، پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین در مسیر تهران-اهواز که قرار بود ساعت ۱۹:۲۵ دیروز انجام شود به دلیل آنچه کاهش دید و نامناسب بودن روشنایی باند فرودگاه اهواز اعلام شد، با بیش از ۱۲ ساعت تأخیر ساعت ۷:۳۰ امروز و از طریق هواپیمای جایگزین انجام شد.
یکی از مسافران این پرواز در اینباره گفت: قرار بود روز گذشته ساعت ۱۹:۲۵ از طریق هواپیمای شرکت کاسپین، از فرودگاه مهرآباد به اهواز سفر کنیم.
وی ادامه داد: حدود نیمساعت قبل از انجام پرواز بود که به مسافران اعلام شد این پرواز با ۲.۵ ساعت تأخیر در ساعت ۲۱:۵۵ انجام میشود، اما بالاخره حدود ساعت ۲۲:۲۰ بود که سوار هواپیما شدیم.
این مسافر شرکت کاسپین ادامه داد: حدود نیم ساعت در هواپیما نشسته بودیم و پرواز انجام نمیشد که پس از آن ساعت ۲۳:۰۰ بود که کاپیتان پرواز به ما اعلام کرد باند فرودگاه اهواز مشکل دید و روشنایی دارد بنابراین فعلاً امکان پرواز نداریم و هر مسافری که مایل است میتواند از هواپیما پیاده شود و پول بلیت خود را پس بگیرد.
این مسافر پرواز تهران-اهواز افزود: تعداد زیادی از مسافران این هواپیما شهرستانی بودند که محل اسکانی در تهران نداشتند بنابراین اعلام کردند که جایی ندارند که بروند و در هواپیما میمانند تا مشکل رفع شود.
وی افزود: اغلب مسافران در هواپیما ماندند ولی کاپیتان و خدمه پرواز از هواپیما خارج شدند، در این مدت نماینده شرکت کاسپین هم بابت ارائه توضیحات و پاسخگویی به مسافران حاضر نشد و مسافران هم حاضر نشدند از هواپیما پیاده شوند و به ترمینال بروند، مسافران میگفتند اگر بنا باشد در ترمینال بخوابیم، همینجا میخوابیم بنابراین در هواپیما ماندند و عدهای نیز همانجا خوابیدند.
این مسافر افزود: حدود ساعت ۵:۳۰ صبح امروز بود که مسئولان کاسپین وارد هواپیما شدند و به مسافران اعلام کردند هواپیما را تخلیه کنند تا مسافرانی که قرار بوده است صبح امروز با این هواپیما سفر کنند، معطل نشوند و حداقل پرواز آنها دچار تأخیر نشود اما مسافران اعلام کردند که از این هواپیما پیاده نمیشوند تا هواپیمایی دیگر برایشان در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: عدهای از مسافران هم فقط بابت انجام فریضه نماز صبح، از هواپیما پیاده شدند و کنار هواپیما نماز خواندند و دوباره به هواپیما برگشتند.
این مسافر در پاسخ به این سؤال که آیا کسی نبود از پیاده شدن مسافران در هواپیمای پارک شده کنار باند در آن ساعات ممانعت کند؟ گفت: هیچیک از مسئولان در هواپیما حضور نداشتند و مسافران را تنها گذاشته بودند.
این مسافر افزود: توجیه نماینده کاسپین این بود که چون ما با ۱۲ ساعت تأخیر مواجه شدهایم اشکالی ندارد که ۲ ساعت دیگر هم معطل شویم، بنابراین از هواپیما پیاده شویم تا با پرواز بعدی منتقل شویم تا حداقل مسافران جدیدی که قرار است صبح امروز با این هواپیما جابهجا شوند دچار تأخیر نشوند؛ اما مسافران اعلام کردند که به گفتههای شما اعتمادی نیست و تا زمانی که پرواز جایگزین اختصاص ندهید از هواپیما پیاده نمیشویم.
وی افزود: بالاخره ساعت ۷ صبح امروز شرکت هواپیمایی کاسپین هواپیمای جایگزین اختصاص داد و پس از نیم ساعت حدود ساعت ۷:۳۰ بود که با هواپیمای جایگزین به سمت اهواز پرواز کردیم.
وی ادامه داد: با این حال مسئولان کاسپین اعلام کردند که به دلیل بروز این تأخیر، پول مسافران به آنها برگردانده میشود که از همه مسافران شماره کارت دریافت کردند و مقرر شد پول پرواز را به حساب آنها واریز کنند.
بنابراین گزارش آماده انتشار توضیحات شرکت هواپیمایی کاسپین درباره این پرواز است.