تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۷۹۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیام مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان» به مناسبت «روز جهانی کارگر»

می متالز - پیام دکتر کسری غفوری مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان» به مناسبت «روز جهانی کارگر» را در ادامه بخوانید.

به گزارش می‌متالز، متن پیام به شرح زیر است:

«باید دستِ هنرمندِ «کارگر ایرانی» را بوسید.» (مقام معظم رهبری)

فرارسیدن ۱۱ اردیبهشت ماه هر سال، که به نام «روز جهانی کار و کارگر» به ثبت رسیده است، یادآوری اهمیت یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت زندگی و تمدن بشر یعنی نیروی انسانی و «جان»‌های دخیل در کار و تولید و سازندگی است.
«کارگر» که بخش بزرگی از نوع بشر را شامل می‌شود، به آن کسی اطلاق می‌شود که توان جسمی، روحی، فکری و قابلیت‌های مادی و معنوی خود را برای تولید آن چه مایه‌ی رفاه و امنیت انسان هاست، صرف می‌کند و بر خلاف سایر عوامل تولید، نقش او را تنها از جنبه مادی نمی‌توان در نظر گرفت، بلکه «خلاقیت، دانش، توانایی فکری، سامان روحی، اخلاق» و بسیاری از عوامل موثر در نوع انسان در چگونگی نقش آفرینی کارگر در فرایند تولید جایگاهی ویژه دارد.

با همین نگاه است که در منطق دینی نیز، کارگر در قامت «مجاهد فی سبیل ا...» ظهور یافته است و کار و تلاش او نه تنها مستلزم جبران مادی، بلکه دارای ارزش و شایسته‌ی پاداش الهی است.

نیروی انسانی در زمانه‌ی ما، که تولید بیش از پیش بر خلاقیت و دانش متکی شده است، جایگاهی یافته که بر خلاف دوران‌های گذشته، کارگران نه در حکم ابزار پیشبرد اهداف صاحبان سرمایه، بلکه شریکان، ذی نفعان و پیش برندگان توسعه اند.
با این همه نمی‌توان از دشواری‌های فراروی جامعه کارگری بی تفاوت گذشت؛ به ویژه اکنون که بحران همه گیری ویروس منحوس کرونا، شرایط را برای همه انسان‌ها به ویژه کارگران که «جسم و جان» خود را مصروف کار می‌کنند، دشوار کرده است. همه کسانی که در این زمینه مسئول و مصدر تصمیم گیری اند، رسالتی مهم در برابر کسانی بر عهده دارند که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرموده اند:
«واقعاً باید دستِ هنرمندِ کارگر ایرانی را بوسید... انسان واقعاً مقابل نیروی کار داخلی سر تعظیم فرود می‌آورد.»

▫️اینجانب به عنوان برادر، همکار و عضوی از «خانواده بزرگ مجتمع فولاد خراسان»، ضمن تبریک روز جهانی کارگر خدمت جامعه شریف کارگری کشور و قدردانی از حمایت همه جانبه هیأت مدیره محترم به خاطر پشتیبانی همیشگی از سربازان خط مقدم جبهه تولید در بزرگترین قطب صنعتی شرق کشور، از همت جهادگونه یکایک همکاران شریف وپرتلاش و خستگی ناپذیرم و خانواده‌های محترم ایشان سپاسگزاری نموده و از درگاه یگانه‌ی بی همتا عزت، سربلندی روزافزون و تندرستی خانواده بزرگ مان را مسالت می‌نمایم.

کسری غفوری
مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان

منبع: می‌متالز

عناوین برگزیده