تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۰۸۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بدترین هفته برای قیمت جهانی طلا

‌می‌متالز - تحت تاثیر داده‌های اقتصادی، بدترین هفته در ماه‌های اخیر برای قیمت جهانی طلا به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات جمعه افت کرد تا بدترین هفته خود در ماه اخیر را تحت تأثیر داده‌های اقتصادی ایالات متحده به ثبت برساند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلای اسپات در بورس لندن، ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۷۷۰.۴۱ دلار رسید تا افت این هفته این شاخص به ۰.۳ درصد برسد.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا در ۱۷۶۸.۸۰ دلار بدون تغییر باقی ماند. علی‌رغم این افت قیمت طلا اولین رشد ماهانه امسال خود را به ثبت رساند. در معاملات پنج شنبه شب گزارش جدید وزارت تجارت آمریکا که نشان می‌داد اقتصاد آمریکا با شتاب بیشتری در ۳ ماهه اول امسال رشد کرده است بر قیمت‌ها طلا فشار وارد کرد. با بهبود اوضاع اقتصادی سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به فروش طلا و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ریسک‌دارتر از خود نشان می‌دهند. سود اوراق قرضه آمریکا در معاملات دیروز به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید تا فشار مضاعفی بر قیمت‌های طلا وارد شود.

هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۹۵۸.۱۹ دلار رسید. در مسیر سومین سود متوالی هفتگی و ماهانه خود نیز بود. نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۵.۹۲ دلار در هر اونس رسید، هرچند برای سود ماهانه بیش از ۶ درصد، بیشترین میزان از دسامبر گذشته آماده بود. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۰۱.۶۹ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده