تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۸۴۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

قطار «شرکت فولاد مبارکه» بر ریل حفاظت و ایمنی بهداشت کار کارگران

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران گفت: قطار شرکت فولاد مبارکه همواره بر ریل حفاظت و ایمنی بهداشت کار حرکت کرده است.

به گزارش می‌متالز، حسن صادقی با تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: اولین روز ماه می‌در تقویم میلادی یادآور روز جهانی کار و کارگر است؛ چرا که یادمان اعتراضات منسجم کارگران شیکاگویی برای استیفای حقوقشان است و به این مناسبت هرسال در تمام دنیا مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران به یمن آزادی بیان و برگزاری اجتماعات نسبت به پیش از انقلاب، این یادبود هر سال بهتر از گذشته برگزار می‌شود و در هشت سال اخیر برای بزرگداشت و برگزاری اجتماعات کارگری در این روز نیاز به اخذ مجوز نیست و مطالبات جامعه کارگری ایران در این روز بیان می‌شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی از دولت که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است مطرح خواهد شد و متاسفانه در ردیف بودجه سالانه کشور سهم سالیانه تامین اجتماعی قرار داده نشده است که باعث کاهش توان مالی سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی چندوجهی به امور کارگران شاغل و بازنشسته است.

وی اضافه کرد: برآورد‌ها حاکی از این است که جامعه کارگری کشور بیش از ۱۴ میلیون نفر است که از این تعداد بالغ بر دو میلیون نفر کارگران خویش فرما هستند و مابقی آن را بیمه شدگان اجباری تشکیل می‌دهد. ۱۷درصد جامعه کارگری کشور را هم زنان تشکیل می‌دهند.

صادقی گفت: جدای از امنیت شغلی و معیشت کارگران می‌توان به بهداشت محیط کار هم اشاره کرد؛ چرا که یک اصل خدشه ناپذیر است و بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی دولت و کارفرما موظف به تامین اصول بهداشت محیط کار و ایمنی برای کارگر هستند.

وی با تاکید بر شعار «اول ایمنی؛ بعد کار» گفت: بسیاری از واحد‌های صنعتی کشور با استاندارد‌های تعریف شده در راستای بهداشت محیط کار گام بر می‌دارند و در ایام کرونا هم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مدافع سلامت نیروی کار بودند؛ این در حالی است که در صنوف و واحد‌های کوچک کارگری کمتر این مهم رعایت شده است.

وی گفت: نظارت و کنترل و بهداشت ایمنی کار همواره در شرکت فولاد مبارکه رعایت شده است و با توجه به احتمال بالای حوادث کار در این واحد صنعتی، این شرکت در وقوع حوادث حین کار روند کاهشی بسیار خوبی را طی کرده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده