تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۰۹۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۷۳ میلیارد ریال سال گذشته در صنعت شهرستان سربیشه سرمایه‌گذاری شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه گفت: ۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۷۳ میلیارد ریال سال گذشته در این شهرستان صادر و برای ۵۹ نفر شغل ایجاد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی ملایی روز دوشنبه افزود: همچنین در این مدت ۳۴ فقره جواز تاسیس و توسعه صنعتی با پیش­‌بینی سرمایه­‌گذاری هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۷۲ نفر در این شهرستان صادر شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در شهرستان سربیشه با سرمایه‌گذاری ۵۷۹ میلیارد ریال و اشتغال ۴۹۵ نفر صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه از صدور ۵۷ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال و اشتغال ۹۰۵ نفر خبر داد و گفت: در این شهرستان یک شهرک و سه ناحیه صنعتی به مساحت ۹۳ هکتار وجود دارد که زیرساخت‌های آن آماده سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است.

وی افزود: سال گذشته ۸۱ فقره پروانه صنفی نیز در شهرستان سربیشه صادر شد و اکنون هزار و ۱۹ واحد صنفی زیر نظارت هشت اتحادیه صنفی فعالیت دارند.

ملایی عنوان کرد: سالانه ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف در این شهرستان به همت و تلاش حدود سه هزار بافنده تولید می‌شود و ۹۷۰ بافنده این شهرستان دارای کارت شناسایی هستند.

وی گفت: سال گذشته در راستای رفاه مردم ۴۳۶ تن انواع کالای تنظیم بازار نیز در این شهرستان توزیع شده است.

شهر سربیشه مرکز شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده