تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۰۹۲۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین:

فولاد اسفراین رکورد بیست ساله را شکست

‌می‌متالز - دکتر علی ملک گفت: مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، بزرگترین تولید کننده مواد سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه که توانسته است در سال گذشته به ظرفیت اسمی تولید برای اولین باراز زمان تاسیس (بیش از بیست سال) برسد.

به گزارش می‌متالز، دکتر علی ملک، مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در گفتگو با برنامه زنده روی خط بازار رادیو اقتصاد از فروش دو برابری محصولات این مجتمع در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ خبرداد و افزود مجمتع فولاد اسفراین با ورود به عرصه تولید قطعات خاص و استراتژیک توانست به کمک صنایع مادر و زیر بنایی کشور بیاید و کشور را از واردات این محصول حساس و مهم بی نیاز کند.

مدیر عامل مجتمع فولاد اسفراین برخی این قطعات که در این مجتمع تولید می‌شود را شامل " روتور‌های ژنراتور " (کاربری در صنعت نیروگاهی کشور) غلطک‌های ویژه (کاربری در صنایع فولادی) و تایر‌های ویژه صنایع معدنی عنوان کرد و افزود این قطعات پیشتر از خارج از کشور، کاناد، ایتالیا و آلمان، تامین می‌شد.

دکتر علی ملک فولاد آلیاژی را بستر صنعتی شدن کشور‌ها دانست و افزود اگر کشوری قراراست صنعتی شود فقط از بستر فولاد آلیاژی اتفاق می‌افتد. مدیر عامل مجتمع فولاد اسفراین بابیان اینکه کارخانجات فولادآلیاژی بسیار انگشت شمار هستند افزود این کارخانجات بیشتر در کشوری‌های که بدنبال صنعتی شدن هستند بنا شده اند.

دکتر ملک مهمترین مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع را آهن اسفنجی اعلام کرد و افزود خوشبختانه در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های زیادی دراین زمینه انجام شده است وگرچه این مواد به علت صادرات سهمیه بندی است، اما در داخل تولید می‌شود و درصد کمی از مواد مورد نیاز از خارج تامین می‌شود.

مدیر عامل مجتمع فولاد اسفراین تجهیزات این مجتمع را منحصر بفرد دانست و افزود پرسنل و مهندسان این مجموعه با توجه به تجربیات خود ازظرفیت‌های بسیار بالای علمی برخوردارند.

دکتر ملک از تولید مخازن ویژه و رینگ‌هایی با قطر بالا برای مصارف خاص در سال گذشته خبر داد و افزود با تولید این قطعات و همچنین شیر‌های سرچاهی خطوط انتقال نفت و گاز و محور قطار لوکوموتیو و واگن باری و مسافری کشور را از واردات آن‌ها بی نیاز کردیم.

مدیر عامل مجتمع فولا اسفراین بابیان اینکه این مجتمع در سال گذشته حدود هفده میلیون یورو صادرات داشته است گفت برای امسال برنامه ریزی شده است تا صادرات به سی میلیون یورو برسد.

وی همچنین از سرمایه گذاری پنجاه میلیون یورویی برای رفع موانع تولید این مجتمع خبر داد و افزود با رفع موانع تولیدات این مجتمع به پنجاه میلیون یور و می‌رسد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع‌رسانی رادیو

عناوین برگزیده