به گزارش میمتالز، بر اساس سیاستهای اعتباری اتخاذ شده در بانک توسعه صادرات ایران، تامین مالی در بخش خدمات فنی و مهندسی با در نظر گرفتن مقیاس پروژه از طریق تجهیز کارگاه، از محل منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع بانک انجام خواهد شد.
رضا ساعدی فر معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در اینباره گفت: تسریع در تعیین تکلیف تسهیلات غیرجاری با در نظر گرفتن شرایط روز کشور و گسترش پوشش خدمت رسانی به مشتریان از دیگر سیاستهای اعتباری بانک توسعه صادرات است که با افزایش میزان پذیرش تعهدات بانک از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و صدور ضمانتهای ریالی پیگیری میشود.
ساعدی فر افزود: در سال جاری در فرایند اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک توسعه صادرات ایران، سرعت عمل بیشتری به کار بسته خواهد شد. به گفته ساعدی فر، افزایش اختیارات شعب برای تصمیمگیریهای اعتباری، تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی صادراتی و اعطای تسهیلات تولیدی صادراتی با «حداقل نرخ سود» با هدف پشتیبانی بیشتر از تولید در کشور در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران قرار دارد.
وی اظهار داشت: تامین مالی ریالی طرحهای کوچک و متوسط با رویکرد اشتغالزایی و در راستای تولید محصولات صادراتی از دیگر سیاستهای اعتباری بانک است. ساعدی فر با تاکید بر توجه بیشتر بانک توسعه صادرات ایران به شرکتهای دانش بنیان در تمامی ارکان بانک، گفت: در این رابطه برنامه ویژهای برای جذب منابع مختلف و تامین مالی این شرکتها به خصوص شرکتهای دانش بنیان صادرات محور را دنبال میکنیم.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در ادامه این گفتگو به موضوع پیگیری اخذ خطوط اعتباری و تجهیز منابع ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و سایر منابع اشاره کرد و گفت: با تجهیز مطلوب منابع و تخصیص آن به بخشهای مختلف، بستر مناسب برای بالفعل شدن پتانسیلهای صادراتی حوزه هایی، چون صنعت، معدن، صنایع تبدیلی، پتروشیمی و خدمات فراهم خواهد شد.
یادآور میشود، افزایش اختیارات شعب در انجام حواله جات ارزی و گسترش پوشش خدمت رسانی به مشتریان با افزایش میزان پذیرش تعهدات بانک از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و صدور ضمانت نامههای ریالی از دیگر سیاستهای اعتباری اتخاذ شده از سوی بانک توسعه صادرات ایران است، ساعدی فر در اینباره گفت: ایجاد ساختار منسجم جهت بازاریابی و جذب مشتریان اعتباری جدید در شعب و ارزش آفرینی برای مشتریان اعتباری دارای عملکرد مطلوب که سطح همکاری خود را با بانک کاهش داده و یا قطع همکاری کرده اند ضروری است؛ در این رابطه اولویت با جذب مشتریان بیشتر در شعب مناطق کمتر برخوردار خواهد بود.