تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۰۹۷۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازگشت همه به سوی ...

دنده عقب مسوولان "بورس" در اتوبان سرعت آزاد

‌می‌متالز - سهامداران و سرمایه‌گذاران باید با آگاهی کامل اقدام به سرمایه‌گذاری در هر فضای کسب‌وکاری کنند اما؛ شرایطی مانند پهن کردن فرش قرمز توسط دولت و گروگان‌گرفتن سرمایه‌ها در بورس تا تصمیم‌های یک‌شبه‌ای که عمر چند ماهه دارد، به سخره گرفتن "هوش سرمایه" توسط اقتصاد دستوری نیست!

به گزارش می‌متالز، دامنه نوسان باردیگر طی ۶ماه گذشته دچار تغییر شد و البته تغییرات اعمال شده در شب گذشته، بیشتر بازگشت به عقب بود چراکه سهامداران مجددا دامنه نوسان مثبت و منفی ۵ را در معاملات خود مشاهده خواهند کرد.

بازار سرمایه در روز‌هایی که شاخص‌کل از قله به پایین سقوط کرد، شاهد تصمیم‌های غیرکارشناسی و انگشت‌به‌دهان گذار فراوانی شد تا قفلی روی قفل‌های صف فروش زده شود و پس از آنکه افلاطون و سقراط‌های حاضر در گعده‌های بورسی نتیجه کار خود را می‌دیدند، عقب‌نشینی از دسته‌گلی که به سر بازار زدند را ارجح دانسته و بیش از حد فرصت‌سوزی نکرده و یک گام عقب می‌نشینند؛ البته باید خداروشکر کرد که مسوولین با سواد، بر تصمیم‌های خود و اجرای آن پافشاری نمی‌کنند!

اما باید گفت عجب دانشگاه آزمونی و خطایی شده است این بورس و چه موش‌های نجیبی هستند این سهامداران که تمام تئوری‌ها و آزمایش‌های مسوولان بر سهامداران تست می‌شود!

اینجاست که در گعده‌نشینی‌ها برای سهامداران مظلوم می‌خوانند " عجب حلوای قندی تو، امیر بی‌گزندی تو " تا مسوولان بالایی موزشان را بخورند، کارگزاری‌ها کارمزدشان را بگیرند، دولت هم بتیغد و از عصاره باقی مانده، مالیات را در جیب مبارک بریزد.

به‌راستی آیا نباید مسوولیت تصمیم‌های مسوولان و آزمون‌وخطا کردن‌های مداوم آن‌ها در نهادی بررسی شود؟

شاید در علم اقتصاد، عواقب سرمایه‌گذاری هر فرد، خود او باشد اما؛ فرش قرمز دولت، دعوت بزرگان کشور، تشویق‌های سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش نقدینگی .. تا تصمیم‌های یک‌شبه‌ای که مسوولان گرفتند و خود آن‌ها زیر بار این تصمیم‌ها قد خم کردند را چه کسانی باید بدهد! بازهم سهامدار ...

دنده عقب مسوولان

دنده عقب مسوولان

دنده عقب مسوولان

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده