تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۱۰۷۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
طی سال جاری میلادی:

افزایش ۳.۸ درصدی تولید غول‌های مس جهان

‌می‌متالز - میزان تولید غول‌های مس جهان در سال جاری میلادی ۳.۸ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت mining global، پیش بینی می‌شود میزان تولید مس ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده فلزسرخ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۳.۸ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

این در حالی است که میزان تولید این شرکت‌ها طی سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل تاثیر همه گیری شیوع ویروس کرونا به ویژه در بخش معدن با افت ۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن کاهش یافت.

با این وجود، شرکت فرست کوانتوم First Quantum کانادا طی سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۱۰.۴ درصدی بیشترین میزان تولید مس جهان را به خود اختصاص داد.

شرکت معدنی کودلکو Codelco با ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه فعال در بخش مس تنها توانست افزایش ۱.۲ درصدی را طی سال ۲۰۲۰ میلادی به ثبت رساند. این شرکت برنامه ۴ مرحله‌ای را به منظور تضمین سلامت و ایمنی کارکنان در برابر ویروس کرونا اجرا کرد. اجرای برنامه یاد شده هیچ مانعی در روند تولید مس شرکت کودلکو ایجاد نکرد.

تولید شش شرکت از ده شرکت برتر تولیدکننده مس جهان طی سال گذشته میلادی با افزایش همراه بود. اگرچه میزان تولید فلز سرخ طی سال ۲۰۲۰ میلادی در شرکت‌های گلنکور Glencore (۸.۲ درصد)، آنتافاگاستا Antofagasta (۴.۷ درصد) بی اچ پی BHP (۳.۹ درصد) و فریپورت مک موران McMoRan Freeport (۱.۳ درصد) کاهش نشان می‌دهد.

علت این افت تولید مس در شرکت‌های بزرگ طی سال گذشته میلادی، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، کم عیار بودن سنگ‌ها و توقف تولید به منظور عملیات نگهداری و تعمیرات عنوان شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده