تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۱۱۰۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

عدم انتقال کارخانه سیمان از شیراز مصداق ضایع شدن حقوق شهروندی است

‌می‌متالز - موسوی گفت: تداوم فعالیت کارخانه سیمان در شیراز و عدم انتقال آن، مصداق تضییع حقوق محیط زیست، مردم و شهر شیراز است.

به گزارش می‌متالز، «سید عبدالرزاق موسوی»، یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در یکصد و هشتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: رعایت حقوق مصرف کننده و صرفه و صلاح شهر و شهروندان یک ضرورت است و شهرداری در صرفه و صلاح باید در تمامی اقدامات و تصمیم گیری‌ها به آن توجه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در موضوع حقوق مصرف کننده، اشخاصی که خدمتی به مردم ارائه یا کالایی تولید و یا عرضه می‌کنند در مقابل مردم، وظایفی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های خدمت رسانی مانند شهرداری، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، دادگستری، جهاد کشاورزی و بخش‌های خصوصی مکلف به رعایت حقوق مصرف کنندگان هستند.

موسوی تصریح کرد: امروز حقوق مصرف کنندگان در زمینه‌های مختلف به ویژه مواد غذایی، خوراکی و مایحتاج عمومی به شدت نقض می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت صرفه و صلاح در بهره وری و استفاده بهینه از منابع انسانی و مالی و انعقاد قرارداد‌ها و معاملات و پروژه‌های عمرانی سازمان‌ها و شهرداری موضوعیت پیدا می‌کند و به عنوان مثال در بزرگراه «شهید سلیمانی»، نیروی انسانی در شهرداری، کارخانه سیمان و ... مصداق پیدا می‌کند.

موسوی با اشاره به مشکل اخیر در بزرگراه «شهید سلیمانی» گفت: ما باید به مردم در این خصوص توضیح دهیم و مردم حق دارند بدانند، زیرا دانستن یکی از حق‌های بنیادین حقوق شهروندی است.

وی افزود: سامانه شفافیت و سامانه مدیریت اطلاعات پروژه یکی از بستر‌های تحقق حق دانستن است و شورای پنجم و شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در موضوع نیروی انسانی، ساماندهی خوبی نداشتیم، اما تصویب طرح جامع نیروی انسانی و جلوگیری از ورود نیرو‌های مازاد به شهرداری شیراز انجام شد.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ درصد درآمد نقدی شهرداری برای پرداخت حقوق و دستمزد گفت: درآمد نقدی ما از محل اخذ عوارض است و بخش عمده آن باید صرف پرداخت حقوق و دستمزد شود که این امر مصداق عدم رعایت صرفه و صلاح شهر و مردم است.

موسوی افزود: دولت موظف است امکان اشتغال و کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد کند و کارگرانی در شهرداری داریم که در ماه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و از طرفی با نیروی مازاد فراوان و پست‌های بلاتصدی روبرو هستیم و واقعا باید شهرداری را از این وضعیت نجات داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به موضوع کارخانه سیمان در شیراز بیان کرد: فعالیت این کارخانه چندین سال است حقوق و سلامتی مردم را تهدید می‌کند و با وجود اینکه مصوبه وجود دارد به خارج از شهر منتقل نمی‌شود و هر زمان موضوع کارخانه سیمان مطرح شد پای بیکار شدن ۵۰۰ کارگر را به میان کشیده اند و ادامه کار این کارخانه مصداق تضییع حقوق محیط زیست، مردم و شهر است.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده