تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۱۱۰۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد:

ابلاغ ۱۰ مصوبه در راستای بهبود فضای کسب و کار توسط وزارت صمت هفته آینده/ ارسال بسته مانع زدایی و پشتیبانی از تولید به دولت و مجلس

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از ابلاغ ۱۰ مصوبه به صورت جمعی در هفته آینده در راستای بهبود فضای کسب و کار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید زرندی با بیان این مطلب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: کارگروه بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف رفع مشکلات و گلوگاه‌های اداری ایجاد شده تشکیل شده که در این کارگروه از بیش از ۹۰۰ فعال اقتصادی نظر سنجی به عمل آمده است.

ابلاغ بسته گلوگاه‌های داخلی وزارت صمت با نظرسنجی از بخش خصوصی

وی در این خصوص ادامه داد: پس از نظرسنجی از فعالان اقتصادی، بسته گلوگاه‌های داخلی وزارت صمت تدوین و پس از کار کارشناسی و طرح در جلسات نهایی بهبود فضای کسب و کار توسط وزیر صمت ابلاغ گردید.

ارسال بسته مانع زدایی و پشتیبانی از تولید به دولت و مجلس

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین بسته مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در دو سطح دولت و مجلس (خارج از وزارتخانه) تدوین و ارسال شده است.

ارسال بسته رویه‌ها و مقررات مخل صدور مجوز‌ها به وزارت اقتصاد

زرندی بیان کرد: بسته رویه‌ها و مقررات مخل صدور مجوز‌ها (بیرونی) نیز در ۱۹ محور نهایی و برای وزارت اقتصاد ارسال شد که آمادگی طرح این بسته را در هیئت مقررات‌زدایی داریم.

وی گفت: ۱۹ محور در حوزه صنعت، پنج محور در حوزه معدن و پنج محور مربوط به حوزه بازرگانی (داخلی و خارجی) است.

امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی نوید بخش فضای جدید

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، اضافه کرد: در این راستا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان موضوع سرمایه‌گذاری منعقد شد که نویدبخش فضای جدید سرمایه‌گذاری در کشور است.

زرندی تاکید کرد: اگر بتوانیم شرکت‌ها را درست حمایت کنیم نه تنها گریز سرمایه نداریم بلکه تمامی سرمایه را در داخل می‌توانیم به منصه ظهور برسانیم.

توسعه سرمایه‌گذاری راه نجات کشور است

وی، توسعه سرمایه‌گذاری را راه نجات کشور دانست و گفت: این موضوع را با تمام قوا در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه خواهیم داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده