تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۱۱۱۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم:

بومی سازی شیرآلات صنعتی در «شرکت فولاد مبارکه» کشور را از واردات این قطعه بی نیاز کرد

بومی سازی شیرآلات صنعتی در «شرکت فولاد مبارکه» کشور را از واردات این قطعه بی نیاز کرد
‌می‌متالز - کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم با اشاره به بومی سازی شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه گفت: بومی سازی صورت گرفته کشور را از واردات این قطعه بی نیاز کرد و همچنین جلو خروج ارز از کشور را گرفت.

به گزارش می‌متالز، ابوذر اسماعیلی اظهار کرد: شیر‌های صنعتی هماهنگ بر اساس وظیفه عملکردی، تناسب جنس، حد فشار و دمای طراحی شده تعمیر و نگهداری می‌شوند.

وی افزود: وظیفه شیر‌های صنعتی در سیستم سیالاتی تنظیم جریان یا فشار سیال است که این وظایف ممکن است به صورت قطع و وصل جریان، کنترل شدت جریان و تغییر جهت سیال باشد.

کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم گفت: با اعمال تحریم ها، امکان خرید و واردات شیر‌های صنعتی میسر نبود و با مهندسی معکوس برای نخستین بار در کشور و در راستای شعار سال واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه موفق به ساخت شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر شد.

وی اضافه کرد: ابعاد این شیر به ارتفاع ۳ متر و عرض یک متر و ضخامت ۱۱ سانتی متر است و طراحی و مدل سازی شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر توسط سازنده و با مشورت تیم بومی سازی انجام گرفت که باعث ارتقاء توان طراحی شرکت داخلی شد و نیاز کشور به واردات این قبیل شیرآلات را مرتفع کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: تمام مراحل از طراحی، ساخت، مونتاژ و تست شیر چاقویی سایز ۹۰۰ با استفاده از دانش و تجهیزات ایرانی انجام گرفت که علاوه بر عدم وابستگی به خارج از خروج ارز نیز ممانعت به عمل آمد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده