تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۱۱۳۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

معاون وزیر صنعت به تربت حیدریه سفر کرد/ دولت بدهکار اصلی پروژه مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران برای بازدید از چند طرح معدنی و صنعتی صبح امروز وارد تربت حیدریه شد.

به گزارش می‌متالز، وجیه‌الله جعفری برای بازدید از چند طرح معدنی و صنعتی وارد تربت حیدریه شد.

بازدید از جاده حصار یزدان و تلخ‌بخش در منطقه شکسته سیاه کدکن در مرحله نخست سفر قرار داشت، در این مسیر معادن مرمریت نیز وجود دارد و مدیر عامل اییمیدرو در بین مسیر از این معادن نیز بازدید کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در این سفر جعفری را همراهی می‌کند، به خبرنگاران گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری در مجتمع طلای زرمهر، برای راه‌اندازی کارخانه فراوری کائولین به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن نیاز به کمک‌های ایمیدرو است.

محمد توکلی افزود: عملیات اجرایی مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه سال ۹۷ با اعتبار یک میلیارد یورو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار آغاز شد.

وی بیان کرد: بر اساس طرح اولیه کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن آهن اسفنجی، یک و نیم تن ورق فولادی با تامین مواد اولیه از معادن سنگان خواف و یک میلیون و ۶۰۰ تن ذوب و ریخته‌گری است که برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۲ هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

توکلی تاکیدکرد: مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرمهر گروه صنعتی معدنی زرمهر در سال ۱۳۸۷ با هدف انجام فعالیت‌های معدنی و به خصوص با اکتشاف مواد معدنی فلزی مانند طلا، نقره، مس و غیرفلزی همچون کائولین، خاک‌های صنعتی، فلدسپار، سیلیس کار خود را در کیلومتر ۹ جاده بایگ، در مسیر روستای فدیهه آغازکرد.

دولت بدهکار اصلی پروژه مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه

مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه نیز در این بازدید گفت: در خصوص اجرای این پروژه صنعتی بزرگ شرق کشور انچه با سرمایه گذار و کارافرین بوده انجام شده، اما آنچه که به بدنه دولت مرتبط بوده متاسفانه انجام نشده و پروژه معطل مانده است.

مسعود گل شیرازی افزود: پروژه در مقطع گشایش ال سی است و چند صد میلیارد پول در حساب بانک خوابیده و به هر دلیلی دولت به وظیفه خود عمل نکرده است، در واقع دولت بدهکار و مانع اصلی به ثمر نرسیدن پروژه است و امیدواریم دولتمردان در این فرصت کم جبران مافات کنند.

وی بیان کرد: این پروژه تاکنون حتی یک ریال از هیچ بانکی تسهیلات نگرفته و وجوهی که در حساب بانک خوابیده و بهره آن را ندادند متعلق به سرمایه گذار است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده