تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۱۱۴۸۰

انعقاد۳۲ میلیارد تومان قرارداد دستاورد نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱

‌می‌متالز - دبیر شبکه فن بازار ملی ایران گفت: با برگزاری چهار رویداد ارایه نیاز‌های فناورانه در دهمین نمایشگاه اینوتکس، بیش از ۲۲میلیارد تومان قرارداد همرسانی در صنعت فولاد و درودگری منعقد شد و انتظار است با همکاری بروکر‌ها به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، محمدصالح خالقی روز شنبه افزود: یکی از اقدامات مفید در جهت همرسانی عرضه و تقاضا برگزاری رویداد ارایه نیاز‌های فناورانه است که امسال در دهمین نمایشگاه اینوتکس در قالب برنامه ریورس پیچ برگزار شد.

وی گفت: نیاز‌های صنعت فولاد، فین تک، تجهیزات پزشکی و صنعت درودگری از جمله رویداد‌های ارایه نیاز‌های فنارانه بود، که در این چهار روز برگزاری نمایشگاه در هر رویداد سه الی چهار شرکت صنعتی این حوزه، نیاز‌های فناورانه خود را به اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اعلام کردند.

یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه و در این بخش ۱۴ و نیم میلیارد تومان قرارداد همرسانی در صنعت فولاد و هشت میلیارد تومان در صنعت درودگری هم افزایی صورت گرفت، پیش بینی می‌کنیم در ادامه با فعالیت شبکه فن بازار ملی ایران بتوانیم با همکاری کارگزاران فناوری (بروکرها) حدود ۱۰ میلیارد تومان دیگر به این مبالغ اضافه کنیم یعنی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان همرسانی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: شبکه فن بازار ملی ایران مقوله توسعه بازارفناوری ایران را برعهده دارد، این توسعۀ بازار در چهار شاخه که شامل فراهم آوری تسهیلات خرید و فروش محصولات دانش بنیان و فناورانه که تحت عنوان بازاریابی شناخته می‌شود، تسهیل سرمایه گذاری در این اکوسیستم برای اختراعات، استارتاپ‌ها و طرح‌های فناورانه، فعالیت در مقوله انتقال دانش فنی و رفع نیاز فناورانه صنایع صورت می‌گیرد.

او افزود: صنایع نیاز‌هایی دارند که یا مسکوت می‌ماند یا به صورت معیوب به فعالیت خود ادامه می‌دهند یا نیاز خود را از کشوری دیگر وارد می‌کنند، فن بازار با توجه به رسالت خود این امر را در بین صنایع مدیریت می‌کند.

خالقی بیان کرد: برای تحقق شعار سال یعنی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیاز به همدلی تصمیم گیرندگان اکوسیستم فناوری و نوآوری دارد، یعنی شناخت نیاز فعالان این عرصه و حرکت در جهت رفع نیاز‌ها به بهترین شکل ممکن است.

دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۲۱) از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس به صورت مجازی و حضوری با شرکت ۴۰۰ شرکت فناور و در بخش‌های نمایشگاهی، ریورس پیچ، ایوجوان، نکستیشن برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده