به گزارش میمتالز، در این نشست محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت نیازسنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: جایگاه بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد جهان و نقشی که برای شکوفایی در کشورهای توسعه یافته ایجاد کرده اند بسیار مورد اهمیت است و بنگاههای اقتصادی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا ۹ نفر)، بنگاههای کوچک (۱۰ تا ۴۹ نفر)، بنگاههای متوسط (۵۰ تا ۹۹ نفر) و بنگاههای بزرگ (۱۰۰ نفر به بالا) را شامل میشود. وی با بیان اینکه ۹۸ درصد بنگاههای ایران در سطح کوچک و متوسط هستند، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمدهفروشی و خردهفروشی اصناف توزیع میشود. مجتبایی اظهار کرد: این نهاد جهت شناسایی و برنامهریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است.
منبع: دنیای اقتصاد