تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۱۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر پیشنهادی وزارت صنعت:

اعتقاد ندارم رئیس سازمان توسعه تجارت کارمند دولت باشد

می متالز - وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اعتقاد ندارم که رئیس سازمان توسعه تجارت کارمند دولت باشد و در انتصابات جدید حتما به جوان گرایی توجه می‌کنم و بزرگترها در اتاق فکر کمک می‌کنند.
اعتقاد ندارم رئیس سازمان توسعه تجارت کارمند دولت باشد

به گزارش می متالز، رضا رحمانی امروز در دیدار خود در اتاق بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی گفت: در شرایط جدید هیچکس نمی تواند ادعا کند و هیچ کس هم نیست که مشکلات را به تنهایی حل کند و هر کسی هم که می آید باید خودش را به مردم و بخش خصوصی وصل کند و من به این موضوع یقین و باور دارم. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: من به دو مطلب اهتمام دارم و یکی توجه و دقت در انتصابات جدید است و در حال حاضر با توجه به اینکه قانون اجازه بکارگیری بازنشستگان را نمی دهد 7 نفر ا ز معاونین ما بازنشسته هستنند و باید کنار روند. 

وی بیان داشت: نکته دیگر مورد توجه من تشکیل اتاق های فکر است. و حتی فکر کرده آیم که اتاق فکر صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی و صادرات تشکیل شود و در صدد تشکیل اتاق فکر آینده پژوهی هستیم. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: من هیچ تصمیمی را بدون مشورت و هماهنگی با اتاق فکر نخواهم گرفت و تصمیمات مهم را با کمک این اتاق های فکر خواهم گرفت. 

رحمانی بیان داشت: در شرایط فعلی و آتی ایجاب می‌کند که حتما بین دولت و بخش خصوصی رابطه تنگاتنگ وجود داشته باشد و باید دو طرفه مسئولیت پذیرفت. 

وی افزود: من می گویم روز صنعت و روز ملی صادرات از همین الان در اختیار اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشد  و شما برای آن برنامه ریزی کنید اصلا معنی ندارد این روزها را بخش دولتی برگزار کند. 

رحمانی بیان داشت: یک روز شما به من گفتید اگر دلار 3 هزار به 5 هزار برسد ما همه دنیا را می گیریم ولی الان دلار 15 هزار است. هر چه آثار منفی دارد بپذیرفته ایم اما اثار مثبت دارد و  شما از این فرصت ها استفاده کنید و ما برای دستیابی به این اهداف باید با هم همفکری کنیم. 

وی بیان داشت: کمربندها را باید محکم بست و از امروز شما به ما مشورت دهید. ما ایراداتی داریم و رایزنان بازرگانی در شان رایزن بزرگانی نیستند و حتی این مسئله را به آقای شریعتمداری اعلام کردم.

رحمانی بیان داشت: رایزنان بازرگانی حتما نباید کارمند دولت باشند. حتی من اعتقاد ندارم که رئیس سازمان توسعه تجارت هم کارمند دولت باشد. 

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: فعالان بخش خصوصی باید به ما همفکری دهند و در تصمیم گیری های ما حضور داشته باشند.

رحمانی گفت: در انتصابات جدید حتما به جوان گرایی توجه می شود و بزرگترها در اتاق فکر کمک کنند. 

وی در مورد پیمان سپاری ارزی اظهار داشت: روزی که خدمت روحانی رسیدیم در این مورد مطالبی مطرح شد و حتی این مورد را مطرح کردم و حتما باید در این مورد به صورت اختصاصی با بخش خصوصی صحبت شود. 

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت بیان داشت: باید در این خصوص به نتیجه رسیدم و پیشنهادات خودمان را به رئیس جمهور اعلام کنیم. 

وی با بیان اینکه تولید نیازمند کار فرهنگی است،‌ گفت: برای همفکری با فعالان بخش خصوصی طبقه دهم وزارت خانه را در اختیار فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران می گذارم.

عناوین برگزیده