تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۴۸
بازدید: ۴۷۹
کد خبر: ۲۱۲۱۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تحلیل

بررسی تکنیکال قیمت فلز قلع

‌می‌متالز - روند کلی قیمت هر تن فلز قلع در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت این فلز با حدود ۵/ ۹ درصد افزایش، از محدوده ۲۶ هزار دلار و ۹۳۰ دلار به محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، مهم‌ترین اتفاق در چند روز گذشته شکسته شدن خط روند صعودی کوتاه‌مدت در پی واکنش به محدوده بسیار مهم مقاومتی ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار بود. با توجه به اینکه در چنین نقطه حساسی روند صعودی کوتاه‌مدت شکسته شده، انتظار اصلاح قیمت‌ها تا محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار وجود دارد، البته سطح حمایتی ۲۹ هزار دلار می‌تواند مانع تکمیل شدن اصلاح قیمتی شود. به احتمال زیاد قلع به محدوده خط روند صعودی بلندمدت واکنش نشان خواهد داد، ولی اگر این محدوده به سمت پایین شکسته شود، وارد فاز ریزشی با هدف ۲۵ هزار دلار خواهیم شد. در این مسیر کاهشی، سطوح حمایتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار، ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار و ۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار می‌توانند مانع ریزش قیمت‌ها شوند.

هنوز روند بلندمدت صعودی است و تا هنگامی که این روند پابرحا است احتمال رخ دادن سناریوی افزایشی بیش از سناریوی کاهشی است؛ بنابراین در صورتی که قلع بتواند از محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار به سمت بالا صعود کند، انتظار داریم از سطح مقاومتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ دلار نیز عبور کرده و تا هدف ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار پیش برود.

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۰ هزار دلار است. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک گریز را وارد بازار می‌کند.

شکسته شدن خط روند صعودی کوتاه‌مدت، نشانه نزولی نبود، ولی می‌تواند یکی از نشانه‌های آغاز اصلاح قیمتی باشد. در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، نشانه نزولی خواهد بود و ترس‌ها را نسبت به آغاز ریزش قیمت‌ها افزایش خواهد داد. محدوده خط روند صعودی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

در صورت کاهش قیمت فلز قلع، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۹ هزار دلار است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل روند نزولی افزایش می‌دهد.

سمانه عاملی / تحلیلگر بازار

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده