به گزارش میمتالز، صنم شریعتی درباره اهمیت روابط عمومی اظهار کرد: در عصر جدید که به واسطه رشد ابزارهای ارتباط جمعی "عصر اطلاعات و ارتباطات" نامگذاری شده، نقش روابط عمومی نقشی بی بدیل و غیرقابل انکار است. روابط عمومی را میتوان به مثابه پلی ارتباطی میان یک سازمان با فضای خارج از آن و حتی درون خود آن سازمان دانست که با تدوین برنامهای جامع از طریق شناخت نیازها و توانمندیها، سازمان را در جهت تحقق اهداف تعریف شده آن همگام با دیگر واحدها سوق میدهد. روابط عمومی ویترین تمام نمای زحمات و تلاشهای یک سازمان درمسیر رسیدن به اهداف و دورنمای تدوین و برنامهریزی شده خود است. روابط عمومی شفاف ساز عملکرد، ناشر و منعکس کننده تلاشها، رصد کننده تاثیر عملکرد یک سازمان و در یک کلام پل ارتباطی موثرمخاطب خاص و عام یک سازمان است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه (MSTID) با هدف ایجاد یک اکوسیستم فنی- دانشی برای پوشش نیازهای فناوری صنعت فولاد تاسیس شده است. این شرکت وظیفه توسعه و دستیابی به فناوریهای صنعت فولاد در بالاترین سطح ممکن را بر عهده دارد. از آنجا که گروه فولاد مبارکه استراتژی رشد خود را در کسب و توسعه فناوری در چهار محور توسعه محصولات جدید، فرایندهای تولید، تحول دیجیتال و اقتصاد چرخشی بنا نهاده است، در این مسیر شرکت MSTID به عنوان یک شرکت مدیریتی و راهبر وظیفه ایجاد شبکه شرکتهای صاحب دانش وفناوری در این عرصهها را بر عهده دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: دامنه فعالیت و مخاطبان این شرکت در حوزههای توسعه فناوریهای جدید؛ انتقال فناوریهای جدید و مهندسی معکوس همراه با ارتقاء فناوریهای موجود نیازمند سیستم و شبکه ارتباطی و اطلاعاتی ویژهای است که علاوه بر نمایش بروندادها و توانمندیهای کسب شده بتواند فعالین این عرصه را علاقمند به حضور و مشارکت در پوشش نیازهای این شرکت نماید؛ لذا روابط عمومی و امور بین الملل شرکت MSTID علاوه بر انجام وطایف معمول محوله در درون و بیرون از سازمان به عنوان پل ارتباطی با پتانسیل و ظرفیت نخبه شامل فعالان و نخبگان فعال در شرکتهای فنی و مهندسی، شرکتهای دانش بینان، و نخبگان متخصص ایران و سایرکشورهای صاحب فناوری فعالیت میکند. با عنایت به اینکه حیات یک سازمان در گرو ارتباط صحیح و منطقی با دنیای بیرون وابسته است، جایگاه روابط عمومی اهمیت بیشتری یافته و روز به روز بر این اهمیت افزوده میشود.
شریعتی افزود: ارتباط این شرکت با جامعه و ظرفیت نخبگی و دانشی-فنی کشور در قالب برگزاری ریورس پیچ، فراخوانهای ایده/طرح در قالب فعالیتهای روابط عمومی تبلور مییابد و به تبع این نوع ارتباط روابط عمومی شرکت یک واحد کاملا تخصصی و خبره در ایجاد ارتباط و حفظ فعال آن خواهد بود.
وی درباره اقدامهای برجسته روابط عمومی این شرکت گفت: با اینکه کمتر از ۵ ماه از شروع فعالیت این شرکت و کمتر از یکماه از شروع کار واحد روابط عمومی آن میگذرد، عمده فعالیتهای جاری در بعد داخلی شرکت شامل نهاییسازی وبسایت شرکت و سامانههای مورد نیاز آن متمرکز شده است. بدیهی است واحد روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه فعالیتهای خود را با تبعیت کلی از سیاستهای ابلاغی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و نیازهای تخصصی خود پیگیری نموده و گزارشهای دورهای مربوطه ارسال خواهد شد.
مدیر روابط عمومی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اظهار کرد: با توجه به وجود رقابت فزاینده در دنیای مدرن، انتظاری معمولی که از روابط عمومی هر سازمان میرود عبارتست از پشتیبانی همه جانبه از سازمان متبوع به وسیله فراهم کردن اطلاعات مفید و موثق مورد نیاز برای ورود به دنیای رقابتی اقتصاد، معرفی جامع و کامل شرکت در حوزههای مربوطه بوسیله ابزار مدرن ارتباطی که در اختیار این واحد قرار دارد، هماهنگی امور داخلی شرکت که مربوط به کارکنان است و تلاش در جهت رفاه حال مجموعه سازمان. به طور کلی روابط عمومی باید اقداماتی نظیر تدوین و تصویب فرایندهای کاری، تجهیز روابط عمومی به ابزارهای ارتباطی لازم و تامین نیازهای نرم و سخت افزاری با کمک روابط عمومی شرکت معظم فولاد مبارکه، تنظیم و ابلاغ برنامهها و تقویمهای سالیانه و دورهای در موضوعات کاری شرکت جهت ایجاد نظم و پشتیبانی صحیح از فعالیتهای شرکت، نمایش منطقی، واقعی و آبرومندانه توانمندی ها، پتانسیلها و بروندادهای شرکت در عرصه جامعه مخاطب را انجام دهد.