تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۵۱۹
کد خبر: ۲۱۳۲۱۴
سرویس خبر : اجتماعی
مسرور:

افزایش متوسط حقوق بازنشستگان فولاد به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان/ پرداخت فوق العاده ایثارگری و سختی کار را در دستور پیگیری داریم

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران، گفـت: تنها دو درصد از هزینه‌های بازنشستگان از محل حق بیمه و کسورات دریافتی تامین می‌شود و این بدان معنی است که ورودی و خروجی صندوق هیچ تناسبی باهم ندارد.

به گزارش می‌متالز، زمانی که در اواخر بهمن ۹۸ کار خود را در صندوق شروع کردیم، اکچوئری مصوب شده صندوق فولاد حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود. مدیران صندوق با تلاشی سخت و خستگی ناپذیر موضوع را پیگیری کردند تا سرانجام اکچوئری مصوب شده به ۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.

مسرور ادامه داد: در سال ۹۸ و به دلیل‌عدم انضباط مالی شرکت‌های تحت پوشش تعداد بند‌های حسابرسی صندوق ۳۹ بند بود که اکنون این بند‌ها به ۱۹ بند کاهش یافته و این موضوع نشان‌دهده این است که وضعیت شرکت‌ها مطلوب‌تر شده است به گونه‌ای صندوق اکنون شرکت زیان ده ندارد.

وی با بیان اینکه دولت ۶۰ درصد بودجه صندوق را پرداخت می‌کند و ۴۰ درصد مابقی از منابع داخلی صندوق تامین می‌شود گفت: تنها دو درصد از هزینه‌های بازنشستگان از محل حق بیمه و کسورات دریافتی تامین می‌شود و این بدان معنی است که ورودی و خروجی صندوق هیچ تناسبی باهم ندارد در حالی که در سایر صندوق‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ها از محل دریافت حق بیمه است.

مسرور اظهار داشت: صندوق فولاد تنها صندوقی بود که همسان‌سازی و متناسب‌سازی را بدون دریافت ریالی از دولت و با اتکا به منابع داخلی خود اجرا کرد. در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان منابع اجرای همسان‌سازی شد که از محل سود شرکت‌ها تامین اعتبار صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: متوسط حقوق بازنشستگان در اسفند ۹۸، سه میلیون و هفتصد هزار تومان بود که این مبلغ اکنون به شش میلیون و نهصد هزار تومان رسیده است.

وی افزود: ما تا روزی که مدیریت صندوق را عهده دار باشیم وظیفه‌مان را به طور کامل انجام خواهیم داد.

مسرور با اشاره به پرداخت معوقات و افزایش حق عائله مندی گفت: این موارد موضوعاتی بود که باید مجوز آن از هیات امنا اخذ می‌شد که الحمدالله با پیگیری مدیران صندوق و همراهی هیات امنا اجرا شد و در حال حاضر موضوع پرداخت فوق العاده ایثارگری و سختی کار را در دستور پیگیری داریم.

وی، توسعه خدمات الکترونیک بازنشستگان، کاهش زمان پرداخت هزینه‌های درمانی، افزایش حق سرانه درمان و به نتیجه رساندن بسیاری از پرونده‌های حقوقی را از دیگر دستاورد‌های صندوق برشمرد و گفت: همسان‌سازی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اجرا شد و فرمول محاسبه آن نیز در سایت صندوق قرار گرفت با این حال چنانچه ابهاماتی درباره این موضوع باشد آن را بررسی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ما در خصوص احقاق حقوق بازنشستگان هیچ گونه تنگ نظری نداریم، زیرا حق بازنشسته از نظر من حق الناس است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده