تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۷۵۱
کد خبر: ۲۱۳۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نرخ تورم سالانه تولیدکننده افزایش یافت

‌می‌متالز - میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان و ارائه دهندگان کالا‌ها و خدمات، به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در سال ١٣٩٩ نسبت به سال قبل، ٤٦,٧ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، شاخص قیمت تولیدکننده کل در سال ١٣٩٩ به ٣١٦,٢ رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال ١٣٩٨، ١٠٠.٢ واحد افزایش داشته است. در بخش ­های اصلی تولیدکننده و ارائه دهنده کالا‌ها و خدمات در سال ١٣٩٩، شاخص سالانه بخش کشاورزی معادل ٣٢٠.٧، معدن ٥٣١.٩، صنعت (ساخت) ٣٨٦.١، تولید برق ١٥١,٦، و بخش­‌های خدمات ٢٥٥.١ بوده است. در سال مورد بررسی شاخص تمامی بخش­‌های اصلی در مقایسه با سال ١٣٩٧ افزایش داشته است.

تورم سالانه

تغییرات شاخص کل قیمت تولیدکننده نسبت به سال قبل (تورم سالانه) در سال ١٣٩٩ با ١٢,٤ واحد درصد افزایش نسبت به سال قبل از عدد ٣٤.٣ درصد در سال ١٣٩٨ به ٤٦.٧ درصد در سال ١٣٩٩ رسید. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان و ارائه دهندگان کالا‌ها و خدمات، به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در سال ١٣٩٩ نسبت به سال ١٣٩٨، ٤٦.٧ درصد افزایش داشته است. تورم سالانه مربوط به بخش کشاورزی معادل ٣٦.٥، بخش معدن ٧٩.٨، بخش صنعت (ساخت) ٥٦.٨، تولید برق ٤٦,٦، و بخش­های خدمات ٣٧.٨ درصد در سال مورد بررسی بوده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده