تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۱۳۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت ایلام اعلام کرد:

رشد ۶۴ درصدی اشتغال در حوزه اصناف ایلام/ ۷۲۰۰ هزار پروانه کسب در استان صادر شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صمت ایلام گفت: با توجه به آمار‌های مقایسه‌ای سال‌های ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تعداد اشتغال پروانه‌های کسب صنفی از ۴۸۴۰ هزار نفر در سال ۹۸ به ۷۴۹۰ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده که این انر نشان از رشد ۶۴ درصدی اشتغال در این حوزه دارد.

به گزارش می‌متالز، رضا محمدرحیمی افزود: همچنین در سال ۹۹ بیش از ۷۲۰۰ هزار پروانه کسب صادر شده که نشان از رشد ۶۰ درصدی در این زمینه دارد.

وی بیان کرد: اصناف یکی از بزرگترین بخش‌های نظام اقتصادی کشور به شمار می‌رود که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده است.


رییس سازمان صمت ایلام با تقدیر از نگاه ویژه اصناف نسبت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی، ادامه داد: با توجه به گستره اصناف در کشور این قشر فهیم علاوه بر ایفای نقش مؤثر در عرصه اقتصادی در مسائل مذهبی، اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

محمد رحیمی بیان داشت: همراهی بی بدیل اصناف استان در کمک به اقشار ضعیف تا همگام شدن با جامعه پزشکی در بحث کرونا تنها بخشی از کارنامه زرین اصناف استان ایلام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در پایان، از همه اصناف و اتحادیه‌ها در سراسر استان درخواست کرد تا بیش از گذشته مسائل بهداشتی را رصد نموده و در کنار بازرسی سازمان صمت و اتاق اصناف، اتحادیه‌ها نیز باید در شهرستان‌ها بر این امر، نظارت کافی داشته باشند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده