تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۲۱۳۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۳ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۸ میلیارد و ۲۴۵ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان در بیش از ۸۷۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳ هزار و ۳۶۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۶۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های بانک ملت، ایران خودرو و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان در ۴۳۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۶۶۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی صنعتی مینو، پلیمر آریا ساسول و تولید نیروی برق دماوند شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، توسعه مسیر سبز گیلان و زغال سنگ پرورده طبس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده