تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۱۳۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نگاهی به عملکرد شرکت فولاد خوزستان در شهریور 97

تولید با تمام قدرت ادامه دارد

می متالز - چندین ماه است که مسائل ارزی و نوسانات قیمت دلار بار مشکلات اقتصادی کشور را چندین برابر کرده است.
تولید با تمام قدرت ادامه دارد

به گزارش می متالز، در این میان تولیدکنندگان صنایع مادر کشور و مخصوصا فولاد هر بار با ساز جدیدی از بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ارسالی روبه رو بوده‌اند. دستور به ارز 4200 تومانی تا بازار ثانویه و بخشنامه عرضه 120 درصدی و ... که در برخی موارد بیشتر دست دلالان را باز گذاشت تا اینکه به داد تولیدکننده برسد. با این وجود شرکت‌های مادر به تولید خود ادامه داده و سعی کردند در عرضه محصولات مورد نیاز کشور مشکلی ایجاد نشود. شرکت فولاد خوزستان نیز با رشد تولید محصولات، از پای ننشسته و فعالیت خود را با تمام قدرت ادامه داده است.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان برترین شرکت صادرکننده بورسی کشور در پنج ماه نخست سال 97 معرفی شده است. این شرکت با صادراتی به ارزش بیش از 463 میلیون دلار رتبه اول را در بین 50 شرکت برتر صادرکننده کشور به خود اختصاص داد که نشان از عزم جدی آن برای ارز آوری حتی با وجود مشکلات اقتصادی است. در ادامه نگاهی به عمکرد شرکت در شهریور ماه 97 انداخته می‌شود.

مبلغ کل فروش شرکت فولاد خوزستان (داخلی و صادراتی) در شهریورماه چیزی نزدیک به 8760 میلیارد ریال بود در حالیکه مبلغ کل فروش شرکت در مردادماه بیش از 7635 میلیارد ریال بوده است، که رشد 14 درصدی را نسبت به ماه قبل از آن نشان می‎دهد.

 

میزان تولیدات و فروش در شهریور به تفکیک محصول

شرکت در شهریور ماه مطابق سابق 4 محصول اصلی خود را تولید کرده است:

گندله: حجم تولید گندله شرکت در طول این ماه مشابه با مردادماه بوده است. میزان تولید گندله در شهریور چیزی بیش از 564 هزار و 500 تن بوده است. این محصول که برای مصارف داخلی تولید شده است مبلغ فروشی بیش از 407 میلیارد ریال را برای شرکت حاصل کرده است.

اسلب: میزان تولید اسلب شرکت در این ماه نسبت به مرداد ماه کاهش داشته است (در عوض افزایش تولید در موردبلوم و بیلت اتفاق افتاده است که ناشی از تقاضای بسیار بازار بوده است). حجم تولید اسلب در این ماه بیش از 88 هزار تن بوده است. که بیشتر برای مصارف داخلی استفاده شده است. در شهریورماه شرکت بیش از 68 هزار و 500 تن اسلب را در بازار داخلی و نزدیک به 30 هزار تن را در بازار خارجی به فروش رسانده است. مبلغ حاصل از فروش اسلب داخلی بیش از 1520 میلیارد ریال و نیز مبلغ حاصل از فروش صادراتی نیز بیش از 1350 میلیارد ریال بوده است.

بلوم و بیلت: چنانکه گفته شد میزان تولید بلوم و بیلیت شرکت در شهریور ماه افزایش چشم گیری نسبت به ماه قبل از آن داشته است. تقاضای شدید بازار برای بلوم و بلیت دلیل اصلی افزایش تولید این محصول بوده است.

میزان تولید بلوم و بیلت بیش از 135 درصد رشد داشت و از نزدیک به 170 هزار تن در مرداد به حدود 230 هزار تن در شهریور رسید. شرکت در شهریور نزدیک به 57 هزار و 500 تن بلوم و بلیت را با ارزش بیش از 2472 میلیارد ریال صادر کرده و نیز 121 هزار و 600 تن از این محصولات را با ارزش 3000 میلیارد ریال در بازار داخل به فروش رسانده است.

عناوین برگزیده