تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۱۳۸۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

چند هزار معدن در استان کرمان بلاتکلیف است

‌می‌متالز - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حبس پهنه‌های معدنی استان کرمان افزود: هنوز چند هزار معدن در استان بلاتکلیف است و باید در شورای معادن این موارد رسیدگی و تعیین تکلیف شود؛ اگر اختیارات به استان تفویض شود در حوزه معدن جهش بالایی خواهیم داشت و محرومیت از جنوب استان رخت برمی بندد.

به گزارش می‌متالز، "شهباز حسن پور" امروز ۲۱ خردادماه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر صمت با تاکید بر تلاش همه مسئولان در زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: قطعا سردار سلیمانی شاهد و ناظری بر حضور ما در ۲۸ خرداد است.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم بومی سازی قطعات توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان افزود: نمره شرکت‌های استان در بومی سازی قطعات صفر است.

حسن پور تصریح کرد: سال گذشته جلوی قرارداد ۶۰ میلیاردی یکی از شرکت‌های استان با خارجی‌ها را گرفتیم و قطعات موردنیاز در داخل کشور دارد ساخته می‌شود و درخواست داریم وزیر صمت در این زمینه اقدام جدی داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: در مشاغل خرد و خانگی تصمم گرفتیم تا پایان امسال ۱۲ هزار شغل با محوریت بانک رسالت در استان ایجاد شود و سال گذشته این بانک ۷۳۵ هزار وام خرد پرداخت کرده و باید به مشاغل خرد توجه ویژه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حبس پهنه‌های معدنی استان کرمان افزود: هنوز چند هزار معدن در استان بلاتکلیف است و باید در شورای معادن این موارد رسیدگی و تعیین تکلیف شود؛ اگر اختیارات به استان تفویض شود در حوزه معدن جهش بالایی خواهیم داشت و محرومیت از جنوب استان رخت برمی بندد.

حسن پور در پایان اظهار کرد: دغدغه بازرگانان کارت بازرگانی است و مکاتبات متعددی انجام شده، اما اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده