تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۲۱۳۹۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد ضد زنگ در کشور برای اولین بار

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از تولید ورق فولاد ضد زنگ در کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، سیف الله امیری افزود: تاکنون ورق فولادی ضد زنگ در کشور تولید نمی شد، اما شرکت صنایع هفت الماس قزوین با تغییر خط تولیدی خود توانست ورق استنلیس استیل ۴۳۰ را برای اولین بار در کشور تولید کند.

وی تصریح کرد: نیاز کشور به ورق‌های فولادی ضد زنگ در کشور سالانه ۶۰ هزار تن است که ۳۰ هزار تن آن گرید ۳۰۰ و ۳۰ هزار تن آن گرید ۴۰۰ است که این شرکت توان تولید ۳۰ هزار تن ورق فولادی را با گرید ۴۰۰ را در سال دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت افزود: تولید ۳۰ هزار تنی این کارخانه منوط به این است که مواد اولیه آن با کروم ۱۸ درصد از خارج از کشور تامین شود، زیرا در کشور چنین تکنولوژی وجود ندارد.

امیری درباره کاربرد ورق فولادی ضد زنگ گفت: یکی از کاربرد‌های اصلی ورق‌های فولادی ضد زنگ گرید ۴۰۰ با ۱۳ تا ۱۶ درصد کروم مقاومت در مقابل اکسیداسیون و شکل پذیری خوب آن است که کاربرد‌های زیادی در تولید قطعات خودرو، قطعات کامپیوتر و لوازم خانگی دارد.

وی درباره علت تولید نشدن این ورق‌ها در کشورافزود: تولید ورق‌های فولادی در کشور اولا نیازمند سرمایه گذاری زیاد است و ثانیا ورق‌های فولادی کروم بالای ۱۸ درصد هزینه تبدیل زیادی دارد که شرکت‌ها به سمت تولید آن نمی‌روند، هرچند دو مجوز دیگر تولید هم صادر شده است، اما هنوز هیچیک کار خاصی انجام نداده اند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده