به گزارش می متالز، مسعود سروشی، رئیس برنامهریزی و تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، در خصوص صادرات شرکت فولاد هرمزگان و علل موفقیت این شرکت در بازارهای صادراتی گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته چیزی در حدود یک میلیون و 100 هزار تن تختال به بازارهای جهانی صادر کرد. در سال جاری نیز قرار است به همین میزان و حتی بیشتر به بازارهای جهانی صادرات داشته باشد. در حال حاضر تختال فولاد هرمزگان بهعنوان یک برند شناخته شده در سطح جهان مطرح است و توانسته بازارهای خوبی در میان کشورهای مصرفکننده پیدا کند.
وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان با اتخاذ استراتژیهای صحیح، توانسته است طی سه سال اخیر، حضور خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند. با توجه به مزیتهایی مانند دسترسی به آبهای آزاد و بندر، فولاد هرمزگان باید خود را به صادرات مقید میکرد و به عبارت بهتر این شرکت در جاده یکطرفه قرار داشت. برای این منظور تمام اهتمام و استراتژیها بهسمت بازارهای صادراتی معطوف شد. یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت این شرکت در صادرات، بازاریابی بهموقع، دقیق و موثری بوده است که در مناطق مختلف دنیا انجام شد. بهطوری که بازارهای هدف بهطور دقیق مورد شناسایی قرار گرفتند و مطالعات بازار گستردهای در مورد آنها صورت گرفت.
سروشی دیگر دلیل موفقیت صادراتی فولاد هرمزگان را تولید محصولات بسیار کیفی و خاص خود چه از نظر ابعاد و چه از نظر ترکیب شیمیایی دانست و بیان کرد: فولاد هرمزگان توانسته است با تولید محصولات ویژه، نیاز بسیاری از مشتریان صادراتی را برآورده سازد. این امر بهویژه از نظر مشتریان در زمینه آنالیزهای شیمیایی و ابعاد و کیفیتهای خاص مهم بود و این شرکت توانست نظر مشتریان را تامین کند. طبیعی است که وقتی نظر مشتریان در مورد یک محصول برآورده شود، به انجام سفارش و ادامه ارتباط رغبت بیشتری نشان میدهند.
رئیس برنامهریزی و تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، دیگر عامل موفقیت شرکت فولاد هرمزگان در بازارهای جهانی را اتخاذ رویکرد توسعه صادرات از سوی مدیریت ارشد این شرکت معرفی کرد و افزود: دیدگاه رهبران سازمان نسبت به رویکرد کلی شرکت، جهتگیریها و استراتژیها بسیار مهم است. پس از تغییر مدیریت در فولاد هرمزگان در دو سال اخیر، رویکرد این شرکت به سمت تثبیت در بازارهای صادراتی رفت. بنابراین رویکرد و راهنماییهای مدیریت ارشد به افزایش میزان صادرات و تثبیت آن در بلندمدت، کمک شایانی کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه صادرات برای شرکت فولاد هرمزگان مانند آب برای ماهی است، ابراز امیدواری کرد: از این فولادساز با اعطای مشوقهای صادراتی، یارانه، اسکله اختصاصی و... حمایت شود. اعطای مشوقهای صادراتی باعث تقویت صادرکنندگان و افزایش قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی میشود. چشمانداز فولاد هرمزگان بسیار روشن و مطلوب است. در واقع شرکت فولاد هرمزگان با اتخاذ استراتژی صحیح، آینده خود را بهدرستی ترسیم میکند. صادرات برای فولاد هرمزگان حکم بقا را دارد، بنابراین تمام تلاش و همت خود را در این راه خواهد گذاشت تا بتواند این حرکت رو به رشد خود را تداوم بخشد.