تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۴۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل بیش از یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل بیش از یک هزار و ۷۰۰ مورد تخلف صنفی در این استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان که به ریاست شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و باحضور ویدئو کنفرانسی اعضای کارگروه در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال افزون بر ۱۶ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده است که طی این بازرسی ها، ۱۷۱۸ مورد پرونده تخلف صنفی تنظیم شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه و ... می‌باشد که پرونده این تخلفات به ارزش ریالی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تنظیم و جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان اضافه کرد: به منظور رصد و پایش کالا و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها، طرح‌های نظارتی ویژه کالا‌های اساسی و همچنین لوازم یدکی و میوه و تره بار با برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های زیربط در سطح استان اجرا شده است.

تشنه دل اظهار داشت: به جهت هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان بازار کالا‌های اساسی به خصوص مرغ و تخم مرغ و روغن در استان رضایت بخش است و کالا‌های اساسی روزانه در سطح عرضه در حال توزیع می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از سهمیه تخصیصی کالا‌های اساسی در استان، گفت: حدود ۸ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن، گوشت قرمز منجمد، شکر و قند در سال جاری به استان اختصاص داده شده است و بیش از ۳ هزار تن کالا در حال توزیع می‌باشد.

تشنه دل در پایان ادامه داد: در این نشست گزارشی از وضعیت بازار، وضعیت جوجه ریزی و عرضه گوشت مرغ، وضعیت لوازم یدکی مصرفی خودرو ارائه و موضوع افزایش بهای نرخ خدمات اماکن ورزشی بررسی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده