تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۱۴۷۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

برای اولین بار در ۱۴۰۰، نرخ‌های هر دو اسلب و بیلت صادراتی ایران رو به صعود/ فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان نقش اول این رشد قیمتی

‌می‌متالز - پس از گذشت یک ماه از سال ۱۴۰۰ و پس از ثبات قیمت اسلب صادراتی ایران، بالاخره قیمت‌های هر دو محصولات اسلب و بیلت صادراتی کشورمان هر دو با صعود قیمت همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، طی هفته‌ی گذشته سطح فعالیت بازار بیلت ایران هم مثبت ارزیابی شد که در این میان ذوب آهن اصفهان با عقد قرارداد فروش محموله‌ی ۲۰ هزار تنی به کشور‌های منطقه‌ی MENA به نرخ ۵۹۱ دلاری در هر تن شد که نسبت به هفته‌ی گذشته رشد ۱۲ تا ۱۵ دلاری داشته است.
طی این هفته بیشتر پیشنهادات خرید از سوی کشور‌های آسیایی به نرخ سی اف آر ۶۴۵ دلاری بود و البته پیشنهاداتی از سوی چین و جنوب شرق آسیا به نرخ سی اف آر ۶۳۵ دلاری و تایلند به نرخ سی اف آر ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار مطرح شد.
به همین دلیل شاخص قیمت بیلت صادراتی ایران که تا هفته‌ی گذشته ۵۷۶ تا ۵۷۹ دلاری بود با رشدی ۱۲ تا ۱۵ دلاری در محدوده‌ی ۵۹۱ دلاری قرار گرفته است.
اما در بازار اسلب صادراتی کشورمان اوضاع پررنگ‌تر گزارش می‌شود به گونه‌ای که با جهش ۷۰ تا ۸۵ دلاری در بازار‌های جهانی خبرساز شد و فولاد خوزستان نقش اول این رشد قیمتی عنوان گرفت.
فولاد خوزستان با عقد قرارداد فروش ۳۰ هزار تنی اسلب برای حمل اواسط ماه ژوئن به نرخ فوب ۷۲۰ دلاری، موجب شد تا بهای این محصول صادراتی کشور که تا هفته‌ی گذشته ۶۳۵ تا ۶۵۰ دلاری بود در ارزیابی‌های جدید ۷۲۰ دلاری گزارش شود.

منبع: معدن ۲۴

عناوین برگزیده