به گزارش میمتالز، دکتر سید فرید موسوی در اولین وبینار امروز خود با رابطین رسانهای و اعتباری که با حضور کارشناسان ادارات امور شعب تهران و استانها و همچنین کارشناسان ادارات حوزه اعتباری اعم از اداره کل بررسی طرح ها، اعتبارات، پیگیری و وصول مطالبات و... برگزار شد، افزود: هر چه نگاه جامعه، نمایندگان مجلس، مدیران محلی، وزراء و... نسبت به بانک مناسبتر باشد، میتوانیم بگوییم روابط عمومی اثربخش تری را راه اندازی کرده ایم.
وی تصریح کرد: اکنون مخاطبان ما چه میزان از بانک و اقدامات ما بخصوص در حوزه اعتباری طلاع دارند؟ چقدر پیام بانک را درک کرده اند؟ برای اینکه روابط عمومی بتواند نگاه موجود به این بخش را به درستی به ثمر برساند، باید یک ارتباط صحیح میان بخش اعتبارات و روابط عمومی وجود داشته باشد.
موسوی بیان کرد: اگر این ارتباط شکل نگیرد، در ایجاد روابط عمومی اثربخش دچار چالش خواهیم بود و امروز این ارتباط شکل گرفته است. عضو هیات عامل و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید در کنار روابط عمومی باشیم و اطلاعات درستی را در اختیار آن قرار دهیم، تصریح کرد: روابط عمومی یک وظیفه اداری و تخصصی صرف نیست بلکه یک هنر است و اگر به درستی در کنار آن قرار گیریم، میتواند با تخصص و هنر خود تصویرسازی درستی از بانک و تلاشهای حوزه اعتباری در اذهان شکل داده و نگاه جامعه را به نظام بانکی تغیزر دهد.
وی با بیان اینکه تغییر نگاه مردم به بانک نیازمند تغییر نگاهها به بخش اعتباری است، ادامه داد: در سال جدید و بر اساس قانون بودجه کشور، ۲۸۹ درصد تسهیلات تکلیفی بانک افزایش یافته است که این موارد در کنار سایر وظایف در راستای خدمت به جامعه صورت میگیرد و این اقدامات باید به درستی به مخاطبان انتقال داده شوند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پایان بر سواد رسانهای مدیران در حوزه اعتبارت تاکید کرد و گفت: این سواد رسانهای باید شکل گیرد. در پایان نادر اکبری وند رییس اداره کل روابط عمومی ضمن تشکر از نگاه ویژه مدیریت اعتباری بانک به نقش روابط عمومی، وظایف و انتظارات روابط عمومی از بخشهای اعتباری را تشریح کرد.
اکبری وند اشاره کرد: تلاش روابط عمومی شفاف سازی و بیان حقایق نظام بانکداری به تمامی مخاطبان عام و خاص است و این اتفاق در گرو همراهی و همدلی بخشهای اعتباری است.