تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۱۵۲۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار خوزستان عنوان کرد:

تحرکات بسیار خوب منطقه آزاد اروند در صنایع فولاد/ سال سختی به لحاظ تنش آبی و خشکسالی پیش رو داریم

‌می‌متالز - استاندار خوزستان تحرکات انجام شده در حوزه صنایع فولاد در منطقه آزاد اروند را بسیار خوب خواند و گفت: در این حوزه تلاش بسیار خوبی همراه با برنامه‌ریزی‌هایی با شاخص‌های مشخص در حال انجام است و به نظر می‌رسد تولید فولاد ما از۴ و نیم میلیون تن در سال به سرعت به پیش رود و طرح‌های تکمیلی هم در اکسین و در دیگر صنایع فولاد در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، قاسم سلیمانی دشتکی، در حاشیه آئین افتتاح ۱۱ پروژه و کلنگ زنی ۶ پروژه دیگر در منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در صنایع پایین دستی و بالادستی پتروشیمی حدود ۱۱۰ پروژه طراحی شده که در سال جاری و سال‌های آینده استارت می‌خورد و کار‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای آن‌ها به انجام می‌رسد.

وی افزود: در راستای توسعه استان، برنامه‌ریزی‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌ی راه‌ها و آب و برق در حال شکل‌گیری است که ثمره آن را امسال مردم خواهند دید. در بخش جاده‌ای نیز احداث جاده‌های بزرگی را در دست اقدام داریم که به زودی به مردم اعلام می‌کنیم.

مدیریت آب در مواجه با تنش آبی در استان

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه برنامه ریزی برای مدیریت کم آبی در استان تصریح کرد: امسال به لحاظ آبی در تنش و خشکسالی بسیار سختی قرار داریم. میزان آب پشت سد‌ها متوسط حدود ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده و لذا بایستی برنامه برنامه ریزی بسیار دقیق برای مدیریت آن داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی، یادآور شد: به منظور مدیریت درست آب در خوزستان کشت شلتوک را ممنوع، کشت‌های فصلی را محدود و تمرکزمان را بر روی کشت‌های دائمی آب بر با اولویت آب شور گذاشته ایم.

وی گفت: تمام تلاشمان آن است که با مشکل حادی مواجه نشویم ضمن اینکه برای مواجه با مشکلات احتمالی در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم.

حضور قوی و پر نگ جوانان در پای صندوق‌های رای

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات در استان خوزستان افزود: مردم خوزستان در این دوره سنگ تمام گذاشتند و درصد قابل توجهی یعنی حدود ۴۷ درصد از واجدان شرایط رای دادن به پای صندوق‌های رای آمدند و از این بابت نسبت به کشور وضعیت خوبی داشتیم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به طور تقریبی جوانان میان ۲۰ تا ۳۵ سال حضور پررنگ‌تر و موثرتری را در پای صندوق‌های رای داشتند.

منبع: خبر آنلاین

عناوین برگزیده