تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۱۵۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجام بیش از ۲۹ هزار بازرسی از صنوف مختلف در سه ماهه اول ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه وبویراحمد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: درسه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۲۹ هزار ۹۹۶واحد صنفی و خدماتی در استان، مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، سالار حسین پور با اعلام این خبر افزود: بازرسان این سازمان در راستای طرح‌های نظارتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان درسطح استان در قالب ۴۸۵ گشت مشترک، قریب به ۳۰ هزار واحد صنفی و خدماتی را مورد بازرسی ونظارت قرار دادند.

حسین پور گفت: طی این بازرسی ها، تعداد ۷۰۷پرونده تخلف به ارزش ۹۷ میلیارد ۲۴۶میلیون ریال برای واحد‌های متخلف تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: تعدادتخلفات کشف شده در این ایام ۸۶۷ مورد بوده و درصد مجموع ارزش پرونده‌های متشکله از نظر ریالی رشد ۶۵۰ درصدی به همراه داشته، همچنین تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از رشد ۲۷درصدی برخوردار بوده است.

حسین پور درپایان یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد ۱۹۱۵ فقره بازرسی از واحد‌های نانوایی به عمل آمده که از این تعداد ۱۳۷ فقره فرم گزارش بازرسی تکمیل وبه تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم نهایی ارسال گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی از شهروندان گرامی درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و احتکار، مراتب را به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان اعلام تا به شکایات آن‌ها رسیدگی گردد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده