تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۱۵۷۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی خواستار شد؛

ضرورت احقاق سهم آذربایجان شرقی از محل منابع معدنی

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه ایجاد صنایع معدنی در کنار توسعه معادن باید جدی گرفته شود، گفت: در کنار توسعه این بخش، سهم استان نیز باید احقاق شود.

به گزارش می‌متالز، موسی خلیل اللهی در دیدار شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با وی با تأکید بر اینکه در کنار تمام صنوف و واحد‌های تولیدی هستیم، اظهار کرد: واحد‌های تولیدی از منظر ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارزآوری برای کشور اثرات مثبت اقتصادی را رقم می‌زنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تبریک هفته قوه قضاییه، برنقش مهم این قوه در رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: در سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها "، سازمان صمت استان براساس برنامه‌های محوری ابلاغی، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده و با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها تحقق اهداف تعیین شده را دنبال می‌کند.

حبیب امین زاده با اشاره به هم افزایی و تعامل تمام دستگاه‌های متولی در بهبود روند تأمین، توزیع و نظارت بر اقلام معیشتی، افزود: علیرغم اینکه در برخی از کالا‌ها تولیدکننده نیستیم، ولی توانستیم در سایه همکاری‌های سازنده نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه فعالیت مجدد و بازگشت به چرخه تولید واحد‌های راکد اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هم خانواده صمت استان در جلسات مستمر چالش‌های صنعتی، معدنی و تجاری منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به یکی از اولویت‌های استانی در مباحث معدنی شاهد اقدامات خوبی بودیم و حمایت از تولید از سوی مدیران عالی شورای قضایی استان در یک سال گذشته شایسته تقدیر است.

اعضای شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همزمان با روز اصناف و هفته قوه قضاییه با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده