تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۱۵۸۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر بازرگانی شرکت چادرملو:

عرضه‌ها در کل زنجیره فولاد باید هدفمند و در یک بستر استاندارد باشد

‌می‌متالز - مدیر بازرگانی شرکت چادرملو گفت: عرضه‌ها در کل زنجیره فولاد باید هدفمند و در یک بستر استاندارد باشد و عرضه‌ها طوری باشد که ضمن تامین نیاز داخل، صادرات و ارزآوری نیز حفظ شود.

به گزارش می‌متالز، حسین اطمینان امروز شنبه در همایش آنلاین تعامل سنگ آهن و فولاد در تالار بورس در محل هتل المپیک افزود: عرضه و تقاضای هدفمند در بازار داخلی، از دست ندادن بازار‌های صادراتی به منظور ارزآوری و لزوم صادرات برای فولادسازان، همچنین تامین نیاز داخل با حذف واسطه‌ها و کنترل بازار از جمله ملزومات است.

وی بیان داشت: امروز ناگزیر از یک عرضه استاندارد در بازار هستیم، متاسفانه شاهدیم معدنی‌ها به سمت تولید فولاد و فولادسازان به سمت اکتشافات‌معدنی رفتند و باید آسیب‌شناسی کرد که چرا چنین اتفاقی افتاده است؟

اطمینان ادامه‌داد: تصمیم امروز دولت و حاکمیت، فراهم کردن بستری برای استاندارد سازی عرضه است و آن را در قالب بورس کالا تعریف کرد.

وی خاطرنشان کرد: بورس کالا بستری استاندارد برای تامین مواد اولیه و عرضه محصولات فولادی است.

وی خاطرنشان کرد: بورس کالا بستری استاندارد برای تامین مواد اولیه و عرضه محصولات فولادی است و تامین کنندگان و معدن‌کاران از اینکه کار در یک بستر رقابتی و شفاف انجام شود استقبال خواهند کرد.

مدیر بازرگانی شرکت چادرملو تصریح کرد:‌اگر در کل زنجیره فولاد، قیمت گذاری دستوری برداشته شده و در یک مکانیسم شفاف و عادلانه باشد، قیمت‌ها استاندارد و معدن‌کار نیز ترغیب به توسعه اکتشافات خواهد شد.
وی تاکید کرد: کف‌های عرضه باید در بور سکالا عادلانه تعیین شود، نه اینکه فشار آن به فولادساز وارد شود و عرضه‌های کنونی به نحوی است که گاهی اوقات خسارت‌هایی به بار می‌آورد.
اطمینان بیان داشت: یکی از مزایای عرضه کالا در بورس، حذف واسطه‌ها و دلالان است و هرگونه دخالت در عرضه و قیمت گذاری به دامپینگ در کل زنجیره خواهد انجامید و منجر به از دست رفتن بازار‌ها خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: در کل زنجیره فولاد باید عرضه هدفمند و در یک بستر استاندارد اتفاق بیفتد و عرضه‌ها باید طوری باشد که ضمن تامین نیاز داخل، به ارزآوری و صادرات بیانجامد.

منبع: معدن ۲۴

عناوین برگزیده