تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۱۶۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ تیر / بازار در انتظار تغییرات انس طلا

‌می‌متالز - انس جهانی در بازار امروز به دلیلی تعطیلی بازار‌های جهانی تغییری نکرد. قیمت طلا ۱۸ عیار با کمی افزایش به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازر‌های جهانی در نرخ ۱۷۸۷ دلار ثابت ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار با کمی افزایش به یک میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم در سایت اتحادیه طلا اعلام نشده است، اما سکه طرح جدید با نرخ ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ثبت شد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره آینده بازار طلا اعتقاد دارد به دلیل تعطیلی بازر‌های جهانی در روز یکشنبه، قیمت‌ها تا دوشنبه با باز شدن‌ها با تغییرات کمی همراه خواهند بود.

قیمت دلار می‌تواند فاز بازار سکه را تغییر دهد سکه به دلیل احتمال تعطیلات کرونایی به استقبال کاهش تقاضا رفته است، ولی ایجاد تصورات جدید افزایشی در بازار ارز، می‌تواند متغیر کرونا را نیز برای معامله گران کم اهمیت‌تر کند.

حباب قیمتی سکه دو روز متوالی کاهش یافت تا شماری از معامله گران از احتمال عادی شدن وضعیت در بازار فلز گران بهای داخلی سخن بگویند. ارزش ذاتی سکه که روز چهارشنبه حدود ۴۰۰ هزار تومان از قیمت بازاری این فلز گران بها کمتر بود، در روز شنبه به فاصله۱۵۰ هزار تومانی نرخ بازار رسید.

بسیاری از فعالان اعتقاد دارند که کاهش حباب سکه به معنای برقراری تعادل در بازار و متوازن شدن نیرو‌های افزایشی و کاهشی است. از این زاویه دید می‌توان انتظار داشت که سکه امامی در روز یک شنبه نیز نوسان خاصی را تجربه نکند و بین ۱۰ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. با این حال، یک عامل می‌تواند وضعیت بازار سکه را برهم بزند و آن، نوسانات معنادار در بازار ارز است.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ تیر / بازار در انتظار تغییرات انس طلا

 

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده