تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۱۷۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه گرمی به ۲۲۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۱۵

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز با توجه به افزایش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه یک گرمی به رقم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز سه‌شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به بالاترین رقم خود در سه هفته گذشته رسید و از مرز ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، این عمدتا ضعف ارزش دلار آمریکاست که قیمت طلا را تقویت کرده است. طلا پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ژوئن، ریزش قیمت بیش از حدی پیدا کرد و اکنون که انتظارات برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در قیمت‌ها لحاظ شده است، خریداران به بازار برگشته اند. با این حال پتانسیل صعودی طلا ممکن است با توجه به سیاست‌های پولی جهانی که به افزایش نرخ‌های بهره متمایل شده اند، محدود باشد. تصور نکنید قیمت‌ها بزودی به سطحی که اوایل ژوئن داشتند برمی‌گردند.

شاخص ارزش دلار ۰.۱ درصد در برابر ارز‌های رقیب کاهش یافت و از بالاترین رکورد سه ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت.

بازار در هفته جاری منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه است که ممکن است سیگنال‌های بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند. پیش بینی ماه گذشته سیاستگذاران آمریکایی از احتمال آغاز افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۳ باعث سقوط قیمت اونس طلا به پایین ۱۸۰۰ دلار شد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار‌های سهام آسیا روز سه شنبه در آستانه تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای تعدیل برنامه محرک مالی خود در سطح بالاتری گشوده شدند.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۵ تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۱۲۲ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۵۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۲۶۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۹ هزار و ۵۸۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۳ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۵۹۳ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۸ هزار و ۴۴۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده