تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۲۱۷۲۳۳
سرویس خبر : اجتماعی

تولید ۵۰ میلیون دز واکسن برکت تا شهریور

‌می‌متالز - رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت به زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور ۱۴۰۰، حداقل ۵۰ میلیون دز واکسن تولید می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمد مخبر در آیین امضای تفاهمنامه همکاری برای اجرای هزاران طرح اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان همدان با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: اولین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد، با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت، سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند.

وی افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵ تیر، حداقل ۳.۵ میلیون دز واکسن دراین خط تولید می‌کنیم، البته هر دز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست استریل آن به طول می‌انجامد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم.

وی تأکید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به زودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰میلیون دز واکسن تولید می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این جلسه گفت: در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و پیگیری اهداف ستاد در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، امروز تفاهمنامه‌ای را با استاندار محترم همدان امضا کردیم تا ظرف سه سال تحولات قابل توجهی در این استان ایجاد شود.

وی گفت: تاکنون ستاد اجرایی فرمان امام با اجرای پنج هزار طرح و سرمایه‌گذاری و هزینه ۵۲۰ میلیارد تومان در استان همدان بیش از ۱۵ هزار شغل دراین استان ایجاد کرده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده