تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۱۷۴۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۹۷ محدوده معدنی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۱۹۷ محدوده معدنی استان از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی روز شنبه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت آزادسازی معادن راکد و منجمد و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جدید است، افزود: بر این اساس در استان اردبیل محدوده‌های معدنی مشخص و در قالب مزایده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا پارسال با برگزاری مزایده ۲۶ محدوده معدنی در استان اردبیل واگذار و امسال نیز بیش از ۱۰۰ محدوده معدنی استان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: عملیات اکتشاف مقدماتی معادن در وسعتی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در استان به اتمام رسیده و عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امیدبخش نیز آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: برای ۱۲ محدوده معدنی پروانه اکتشاف صادرشده و چهار محدوده نیز در مرحله صدور پروانه اکتشاف است.

صادقی ادامه داد: استان اردبیل در به نتیجه رساندن مطالعات اکتشافی در پهنه‌های اکتشافی در بین استان‌های کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او مواد معدنی کشف شده در استان اردبیل را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: کانی سنگ مس، مولیبدن و طلا از جمله مواد معدنی کشف شده در استان است.

وی افزود: هم اکنون ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال صادر شده است.

وی اظهار کرد: تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی یکی دیگر از اولویت‌ها می‌باشد و برای همین سازمان صمت استان با بسترسازی و مطالعات لازم تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها را تامین کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اردبیل

عناوین برگزیده