تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۱۷۵۵۵
سرویس خبر : اجتماعی

پرداخت وام ازدواج به ۲۴۲ هزار نفر از ابتدای سال

‌می‌متالز - شهرزاد دانشمندی گفت: از ابتدای سال تا امروز به ۲۴۲ هزار نفر به مبلغ ۲۰۷ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، شهرزاد دانشمندی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: سامانه ازدواج را از سال ۱۳۸۸ راه اندازی کردیم در حال حاضر تمام جوانان می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن وام ازدواج دریافت کنند.

او افزود: بیش ۱۲ میلیون و ۶۳۵ نفر از سال ۸۸ تاکنون از وام ازدواج بهره‌مند شدند که بالغ بر ۱۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به جوانان پرداخت شده است.

دانشمندی تصریح کرد: امسال تا امروز ۲۴۲ هزارنفر به مبلغ ۲۰۷ میلیارد ریال از تسهیلات وام بهره‌مند شدند و ۳۵۱ هزارنفر هم درنوبت دریافت وام هستند.

او افزود: پیش بینی ما این است که امسال ۱ میلیون نفر متقاضی داشته باشیم. در سال گذشته فقط ۸۰ هزارنفر در صف بودند که به علت افزایش صف‌های بانک مدارک خود را دیر ارائه دادند، اما سرانجام تسهیلات خود را دریافت کردند بنابراین افراد در صف حداقل است و امیدواریم این افراد در صف مدارک خود را ارائه دهند تا هرچه زودتر از تسهیلات استفاده کنند.

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: جز ۸۰ هزار نفر که پارسال مدارک نداده بودند افراد دیگری در صف نداشتیم. امسال ۲۴۲ هزارنفر ثبت نام کردند و وام گرفتند.

او بیان کرد: زمان مشخصی برای پرداخت وام نداریم، چون بنابر شعبه و بانک زمان متغیر است به نظر می‌رسد بیشتر از ۴ ماه بیشتر طول نمی‌کشد. دانشمندی در پایان گفت: هرگونه شکایتی درسامانه ثبت شکایت بانک مرکزی قابل ثبت و پیگیری است و جوانان می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده