تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۱۷۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتخابات میان دوره ای برای طلا چه پیامی خواهد داشت

می متالز - تحلیلگران در حالی توجه اصلی خود را به انتخابات میان دوره ای امریکا در روز سه شنبه این هفته و نشست روز پنجشنبه فدرال رزرو معطوف کرده اند که طلا در تلاش است تا در سطح 1230 دلاری مقاومت کند. طلا انتهای هفته در بازار نقدی و آتی بالای این سطح بسته شد.
انتخابات میان دوره ای برای طلا چه پیامی خواهد داشت

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، در حالیکه بسیاری از تحلیلگران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوشبین هستند در عین حال بسیاری از تحلیلگران و با تجربه های بازار نگرانی هایی راجع به فضای تردید حاکم بر بازارها تحت تاثیر نشست فدرال رزرو  و انتخابات میان دوره ای امریکا مطرح کرده اند.

 

با اینحال به نظر بسیاری از فعالان اصلی ترین عامل تاثیر گذار در حال حاضر انتخابات میاند دوره ای است، چراکه انتظار نمی رود فدرال رزرو نرخ بهره را تا نشست دسامبر افزایش دهد.

 

بر اساس پیش بینی های انجام شده پیروزی احتمالی دموکرات ها در این انتخابات باعث کنترل کنگره توسط این گروه و قرار گرفتن 2 حزب مختلف در اکثریت کنگره و سنا خواهد شد که این اتفاق باعث سختر شدن توافقات سیاسی خواهد شد. در واقع هر گونه خروج از اجماع و از دست دادن کنترل حد اکثری باعث حمایت از طلا خواهد شد.

 

به باور"بارت ملک"، استراتژیست ارشد در TD سکیوریتی اعلام کرد که اینگونه 2 گانگی های سیاسی باعث حمایت از قیمت طلا در بازار مورد نظر خواهد شد.

 

"ملک "ادامه داد: "هرچند انتخابات میان دوره ای باعث نا مشخص بودن روند بسیاری از سیاست هایی انتخابی کاخ سفید  خواهد شد، اما این موضوع هم وجود دارد که بلافاصله شاهد تاثیر آن نخواهیم بود و اتفاقی است که به تدریج اتفاق می افتد.

 

تکه شدن کنگره بین جمهوری خواهان و دموکرات ها و نبود اکثریتی چشمگیر باعث خاموش شدن دکمه ریسک در بازارها خواهد شد که این موضوع از طلا حمایت خواهد کرد.

 

به نظر این تحلیلگر پیروزی پیش بینی شده دموکرات ها باعث متوقف شدن و یا کند شدن برخی از سیاست های دولت امریکا به رهبری ترامپ می شود، چراکه مخالفان اصلی سیاست های ترامپ در بین دموکرات ها هستند.


اما موضوع غیر منتظره پیروزی قاطع جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره  خواهد بود. در صورت پیروزی جمهوری خواهان ما شاهد ادامه برنامه هایی از جمله کاهش مالیات ها و غیره، همراستا با سیاست های ترامپ خواهیم بود  که در ادامه به دلار و سود اوراق قرضه کمک خواهد کرد.

 

سورپرایز دیگر در این بین پیروزی قاطع دموکرات ها در این انتخابات است که باعث ایجاد مشکلات جدی تری برای دولت ترامپ در تصویب قانون های دلخواه خواهد شد که در انتها طلا از این موضوع سود خواهد برد و با وقوع این اتفاق مردم دوباره به بازار طلا باز خواهند گشت.

 

در مورد نشست فدرال رزرو هم نکته مهم واکنش احتمالی این بانک به فروش های سنگین شاخص سهام اکتبر است. مساله این است که آیا این اتفاق باعث نگرانی و تغییر موضع حداقل گروهی از مدیران این بانک خواهد شد یا نه.

 

تحلیلگران کاپیتال اکونومیست اعتقاد دارند که احتمال واکنش فدرال رزرو به این موضوع تا سال آینده وجود ندارد....اکونومیست در گزارش خود آورده : "به نظر ما در کوتاه مدت فدرال رزرو همچنان بر روی سیاست های خود باقی خواهد ماند. اما نگرانی هایی همچنان وجود خواهد داشت. ممکن است فدرال رزرو در سال 2019 سیاست های مالی خود را زودتر از انتظار بازار متوقف کند.

 

همچنین به نظر گروهی واکنش بازارهای به نشست این هفته فدرال رزرو محدود خواهد بود، چراکه تاثیر افزایش نرخ بهره دسامبر از همین الان هم در بازارها محاسبه شده است.

 

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد