تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۱۸۲۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ در سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان در امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در دویست و نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که به ریاست شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضای کارگروه در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با آغاز ثبت نام تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ که از خرداد ماه امسال انجام شد تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان گزارشی از فراوانی پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری تصریح کرد: از این مقدار تسهیلات پرداختی، ۲۶ واحد به ارزش حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۴ واحد به ارزش حدود ۱۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۷۹ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۳۳۲۰ میلیارد ریال به ۶۸ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست مشکلات بانکی، زیربنایی و تامین مالی ۴ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت.

تشنه دل اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید این کارگروه، تا این جلسه مشکلات و موانع تولید حدود ۱۲۶۰ واحد تولیدی استان بررسی شده است که عمده مشکلات در بخش‌های تامین مالی و تعیین تکلیف تسهیلات، زیرساخت، تامین اجتماعی و مالیات بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده