به گزارش می متالز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی بیان کرد: ما برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه استراتژیک ۳ ساله داریم، اهداف طولانی مدت برنامه ریزی شده و اصلاح فرآیندهای مالی، اصلاح ساختار سازمانی، اصلاح هزینه-درآمدهای هما و چگونگی خصوصیسازی هما را در دستور کار داریم.
شرفبافی با اشاره به برنامه هما برای نوسازی ناوگان گفت: از هر بخشی که بتواند هواپیمای مورد نیاز هما را تامین کند استقبال میکنیم، حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو 100 یا هواپیماهایی که تولید کشورهای غیراروپایی هستند نیز رفتهایم.
وی افزود: اگر این شرکتها بتوانند بدون مجوز اوفک به ایران هواپیما بفروشند و قابلیت مذاکره داشته باشند، خرید این هواپیماها را بررسی میکنیم.
مدیرعامل ایرانایر به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: به دعوت سفیر آذربایجان در ایران و مدیرعامل هواپیمایی آزال به آذربایجان سفر کردیم و میهمان آنها بودیم، در این سفر توسعه همکاریها و و احتمال کد شیرینگ ایرانایر و شرکت بوتو بررسی شد.
شرفبافی ادامه داد: بحث هندلینگ و امکان پروازهای باواسطه از طریق باکو به اروپا نیز در این سفر مورد بحث قرار گرفت و با استقبال طرف آذربایجانی مواجه شد، حتی امکان اتحاد (Alliance) نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: قرار است در دور مذاکرات بعدی نمایندگان آزال در ایران و ایرانایر مهمان باشند و سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها نیز در این جلسات همراهی خواهند کرد.