تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۱۸۳۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار ورزقان مطرح کرد

بلاتکلیفی تجهیزات ۷۰ میلیون یورویی فاز ۳ مس سونگون

‌می‌متالز - فرماندار ورزقان با اشاره به بلاتکیفی دپوی تجهیزات فاز ۳ مجتمع مس سونگون گفت: قیمت کنونی این تجهیزات بیش از ۷۰ میلیون یورو و حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که باید هر چه سریعتر موضوع دپوی این تجهیزات تعیین تکلیف شود.

به گزارش می‌متالز، محمدباقر خانی در حاشیه بازدید مسوولان از بخش‌های مختلف مجتمع مس سونگون اظهار کرد: با وجود توسعه فعالیت‌ها و اکتشافات جدید در مجتمع مس سونگون که ذخیره قطعی مس را بالا برده با مسائل عدیده‌ای نیز مواجه هستیم که ایجاد دمپ جدید از جمله آن‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات سنگین معدن برای حمل مواد باطله باید فاصله طولانی و ارتفاع ۵۰۰ متری را طی کنند که مسائل زیادی را بویژه در زمان بارندگی و هوای مه آلود در معدن ایجاد می‌کند و ممکن است حوادث جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: یک سوم سرمایه گذاری فاز‌های یک تا سه به میزان ۲۰۰ میلیون یورو انجام گرفته و اگر ۴۰۰ میلیون یورو باقی مانده نیز تامین شود همه این فاز‌ها می‌تواند به مرحله بهره برداری برسد.

در این جلسه مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به طرح و بررسی موضوعات و مسائل مرتبط با فعالیت‌های مجتمع مس سونگون پرداختند.

پیشنهاد احداث آنتن ریلی تبریز به منطقه ارسباران نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد بررسی‌ها و مطالعات آن به انجام برسد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده