تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۱۸۳۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در مس سونگون در سه سال آینده

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در مجتمع مس سونگون در سه سال آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع مس سونگون با تقدیر از مجموعه تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیرعامل مجتمع و همکاران وی و توفیقات حاصل شده، این اتفاقات را امیدبخش و مایه مسرت خواند.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری که در سه سال آینده در پروژه‌های توسعه مس سونگون اتفاق خواهد افتاد شاید نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان باشد که سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه شمال غرب کشور به شمار می‌رود؛ با این میزان سرمایه گذاری برای حدود ۴ هزار نفر نیروی انسانی متخصص و ماهر فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که نوید خوبی برای کاهش معضل بیکاری است.

بهبودی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر معدنی بویژه مس، بسیار غنی بوده و در این عرصه مس سونگون پیشتاز و لکوموتیو صنایع معدنی استان در مراحل مختلف اکتشاف، استخراج، تکمیل زنجیره تولید و ارزش و صنایع پایین دستی به شمار می‌رود که این نقش در آینده توسعه استان ماندگار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی حاضر، موج تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز، استفاده از ظرفیت‌های جدید و داخلی سازی قطعات می‌تواند راهگشا باشد و البته باید رفته رفته استاندارد‌های صنایع و محصولات تولیدی را ارتقاء دهیم.

وی در ادامه با اشاره به شایعات منتشر شده در ارتباط با فعالیت‌های مجتمع مس سونگون از جمله آلایندگی زیست محیطی این فعالیت‌ها متذکر شد: متاسفانه برخی از قوانین کشوری ما بخشی و انتزاعی بوده که در موقع اجرا موجب ایجاد تقابل در دستگاه‌های مجری و در نتیجه توقف، رکود و کند شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود و خسارات سنگینی بر پیکره اقتصاد ملی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: هیچ فعالیت تولیدی نمی‌تواند مصون از آلودگی زیست محیطی باشد؛ در واقع هر واحد تولیدی یک محصول مثبت اقتصادی مورد نظر و یک محصول منفی یعنی آلایندگی زیست محیطی خواهد داشت.

بهبودی خاطرنشان کرد: اقتصاد محیط زیست برای قفل کردن فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نیست؛ بلکه می‌خواهد نحوه فعالیت واحد تولیدی در بستر محیط زیست را روان سازی کند؛ که این اصل هنوز در افکار عمومی جا نیفتاده و برخی از افراد در محیط‌های کوچک‌تر با تشویش اذهان عمومی، افکار و حساسیت‌ها را از مسائل اصلی به مسائل حاشیه‌ای منحرف می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در هر صورت باید نقش مجتمع مس سونگون را در توسعه منطقه اثربخش‌تر کنیم.

وی در پایان از فعالیت‌های این مجتمع در خصوص مسوولیت اجتماعی در زمینه در زمینه احداث بزرگراه تبریز - ورزقان، توسعه جنگلکاری، عمران و آبادانی روستا‌ها و فعالیت‌های اجتماعی مانند فراهم سازی مقدمات ایجاد سامانه‌ها و پایگاه‌های امداد و اطفاء حریق جنگل‌های ارسباران قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده