به گزارش می متالز، طبق آمار بیمه مرکزی از وضعیت شکایت ۷ ماهه در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ شکایت از شرکت های بیمه شده و بیمه ایران با سهم حدود ۳۰ درصد بازار ، با ۴۱۴ شکایت در رتبه اول قرار دارد.
متوسط پاسخگویی این شرکت ۲۳ روز بوده و از این تعداد شکایت، ۱۵۵ شکایت وارد و ۲۵۱ شکایت ناوارد اعلام شده و به ۸ شکایت نیز رسیدگی نشده است.
بیمه دانا هم با ۱۸۲ شکایت در رتبه دوم ایستاده که ۷۱ شکایت وارد و ۸۰ شکایت دیگر ناوارد بود و به ۳۱ شکایت دیگر رسیدگی نشده و متوسط پاسخگویی به این شکایات نیز ۱۴ روز بود.
بیمه ملت هم با ۱۷۰ شکایت (۶۶ شکایت وارده و ۸۴ شرکت ناوارد و مابقی رسیدگی نشده ) و متوسط پاسخگویی ۱۹ روزه در رده سوم ایستاده است.
کمترین شکایت ها مربوط به بیمه مرکزی با یک شکایت ناوارد، بیمه حکمت صبا با ۸ مورد و بیمه تجارت نو با ۱۱شکایت بود.