تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۲۱۸۸۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون مالی و اداری ایمیدرو اعلام کرد:

اجرای مدل ارزیابی استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی، نتایج ملموسی برای تعالی سازمانی دارد

اجرای مدل ارزیابی استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی، نتایج ملموسی برای تعالی سازمانی دارد
‌می‌متالز - عباس قنبری معاون مالی و اداری ایمیدرو ضمن تشکر از حضور تیم ارزیابان دانشگده مدیریت دانشگاه تهران و حاضران در جلسه گفت: اجرای مدل ارزیابی استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی، ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت ایمیدرو، نتایج ملموسی برای تحقق تعالی سازمانی در برخواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، قنبری که در مراسم افتتاحیه این مدل بومی با حضور ارزیابان، مدیران و کارشناسان سخن می‌گفت، تصریح کرد: به رغم اینکه طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی در جهت شناسایی و تقویت جایگاه نیروی انسانی در جهت تعالی سازمانی انجام شده، اما همچنان نیازمند نگاهی نو به این مهم هستیم.

معاون ایمیدرو با تاکید بر اینکه "مدل ۳۴۰۰۰ منابع انسانی" بومی است، اظهار داشت: این باعث افتخار است که بتوان با مدل بومی، نقاط ضعف فرایند‌های فعلی را شناسایی و راهکار‌های برای تقویت آن‌ها ارایه کرد.
وی افزود: ایمیدرو به منظور حرکت در مسیر تعالی سازمانی، نیاز به نتایج واقعی و ملموس این مدل ارزیابی دارد.
در این نشست، حمید رضا یعقوبی سرارزیاب مدل ۳۴۰۰۰، ابتدا با ارایه تصویری کلی از مدل مورد اشاره، گفت: در این مدل هفت فرایند اصلی به عنوان "اصول بنیادین" وجود دارد.
یعقوبی ادامه داد: "اخلاق محوری"، "چابکی و انعطاف پذیری"، "شفافیت و سلامت"، "عدالت محوری و همه گیری"، "مشارکت"، "پاسخگویی" و "قانون مداری" جزو فرایند‌های اصلی این مدل هستند.
وی در عین حال به سه عامل جهت دهنده در مدل ۳۴۰۰۰ اشاره و تصریح کرد: "نوآوری و مدیریت دانش"، "اخلاق، ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی" و "رهبری و استراتژی منابع" به عنوان جهت دهنده و توانمندساز عمل می‌کنند.
به گفته یعقوبی، توانمندساز‌ها موجب شکل دهی توانمندی‌ها برای استقرار فرایند‌های منابع انسانی و همزمان سبب شکل گیری نتایج منابع انسانی و سازمانی نیز می‌شوند.
وی تاکید کرد: نتایج اجرای این مدل شامل کارایی دستگاه اجرایی، خوشنامی و تصویر سازمانی و مسئولیت اجتماعی، سلامت اداری، تکریم ارباب رجوع، مکانیزم‌های الکترونیک، نتیجه گرایی و بازآفرینی خدمات دولتی و همچنین کیفیت و ارزش آفرینی خدمات دولتی، است.
یعقوبی درباره ویژگی‌ها کمی مدل فوق، اظهار داشت: برای امتیازدهی این مدل، تعداد ۲۱ بند برای توانمندشدن و فرایند‌های منابع انسانی وجود دارد که مجموع امتیاز‌ها به ۳۴۰۰۰ می‌رسد.
در مدل ارزیابی ۳۴۰۰۰، سطح نشان A-E تعیین می‌شود که A۱ تا A۴ مربوط به سطح متعالی و بهینه است و B۱ تا B۴ سطح پیشرفته را نشان می‌دهد. در ادامه C۱ تا C۴ سطح میانی، D۱ تا D۴ سطح مقدماتی و سطح E نیز جایگاه مبتدی یک سازمان در این مدل را منعکس می‌سازد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده