تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۸۱۰
کد خبر: ۲۱۹۶۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خزانه‌دار کل:

سامانه سفته و برات الکترونیکی راه اندازی شد / ابلاغ به بانک‌ها بزودی + مزایا

‌می‌متالز - خزانه‌دار کل از راه اندازی سامانه سفته و برات الکترونیکی و ابلاغ ضوابط اجرایی به بانک‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رحمت اله اکرمی از راه اندازی سامانه سفته و برات الکترونیکی در چارچوب پروژه خزانه‌داری الکترونیک خبر داد و گفت: ضوابط اجرایی این طرح هم در آینده نزدیک به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات سریع و دقیق به مردم و قطع زنجیره‌های واسطه در ارائه اوراق، جلوگیری از وقوع جرائمی مانند جعل و سوء استفاده‌های احتمالی از اوراق و اصالت و اعتبار بخشی با امضای دیجیتال توسط وزارت اقتصاد و بانک‌ها، امکان رصد و پایش فعالیت‌های اقتصادی و مالی توسط وزارت اقتصاد، قوه قضاییه و بانک مرکزی از منظر پولشویی و ممانعت از صدور سفته و برات توسط افراد ممنوع معامله از جمله مزایای سفته و برات الکترونیکی است.

اکرمی با اشاره به هزینه تولید حدود ۲۶۲ هزار تومانی چاپ یک برگ سفته، کاهش سایر هزینه‌ها مانند دستمزد نیروی انسانی و حق عاملیت توزیع و صرفه جویی و کاهش برخی هزینه‌های دیگر را از جمله مزایای استفاده از سفته و برات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: درحال حاضر اوراق به ۳ تا ۴ برابر مبلغ دریافتی بابت مالیات، توسط باجه‌ها به فروش می‌رسد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده