تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۹۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مرداد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس تصمیمات کمیته اقدام ارزی و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مردادماه تمدید شد.

به گزارش می‌متالز، حمید زادبوم افزود: صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مردادماه فرصت دارند بر اساس مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷و روش‌های مندرج در این بسته، نسبت به رفع تعهدات ارزی صادراتی خود اقدام کنند. رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بر اساس بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات، صادرکنندگان سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ موظفند ۹۰ درصد ارزش کوتاژ‌های صادراتی (۱۰۰ درصد تعهدات ارزی) خود را ایفا کرده تا مشمول محدودیت‌ها نشوند. وی بیان‌کرد: با توجه به لزوم مساعدت به صادرکنندگان سال ۹۸ برای رفع تعهدات ارزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات خود یا واگذاری پروانه‌های صادراتی به غیر، این تمدید مهلت در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود صادرکنندگان از فرصت مقتضی برای ایفای تعهدات ارزی خود استفاده کنند.

زادبوم تاکید کرد: حداقل نسبت ایفای تعهدات ارزی به‌منظور عدم‌اعمال محدودیت‌ها برای صادرکنندگان سال ۹۸، قبل از پایان مرداد ماه ۶۰ درصد بوده و این دسته از صادرکنندگان تا پایان مردادماه امسال فرصت دارند تا همه تعهدات ارزی صادراتی خود را ایفا کنند. به گزارش «ایرنا»، پیش از این آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال ۱۳۹۸ در ۳۱ تیرماه و برای سال ۹۹ در ۳۱ شهریور ماه سال‌جاری تعیین شده بود. همچنین اعلام شد ۳۶۳ صادرکننده ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو از تعهدات ارزی خود را به چرخه اقتصادی کشور بازنگردانند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده